نسخه چاپی

آمادگی حوثی‌ها برای حمله‌ به صنعا

منابع قبیله‌ای استان عمران اعلام كردند: حوثی‌ها در شمال یمن به دلیل تسلط بر یكی از مهم‌ترین كوه‌های مشرف به پایتخت یمن خود را برای جنگی جدید آماده می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، حوثی‌ها با موشک‌ها و تجهیزات نظامی خود به کوه "ضین" مشرف به صنعا، پایتخت یمن که از نظر استراتژیکی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های منطقه محسوب می‌شود، حمله کردند. وزیر کشور یمن، معاونش علی ناصر لخشع که یکی از شخصیت‌های برجسته نظامی است را مامور برقراری امنیت در صنعا کرد.

این منبع یمنی اعلام کرد: اقدامات شدید امنیتی از سوی نیروهای امنیتی یمن برای مقابله با نفود حوثی‌ها به پادگان‌ها و برای جلوگیری از برهم زدن امنیت کشور از سوی آن‌ها صورت گرفته و این نیروها در داخل و خارج صنعا حضور پیدا کرده و تمام یگان‌های امنیتی و نظامی کشور برای مبارزه با هرگونه حمله به پایتخت از سوی حوثی‌ها در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند.

از سوی دیگر، سخنگوی حوثی‌ها اعلام کرد که به دنبال تلاش‌های یمن برای کاهش آشوب‌های ایجاد شده، آن‌ها یک پادگان نظامی ارتش را به دولت یمن تحویل دادند. پیشتر شورای امنیت نیز تسلط حوثی‌ها را بر استان عمران محکوم کرد.

رئیس جمهور یمن نیز به ارتش دستور داد تا برای مقابله با حوثی‌ها آمادگی نظامی خود را به بالاترین حد برسانند. حسین الغری، عضو دفتر سیاسی جماعه انصار الله که اسم رسمی حوثی‌هاست، اعلام کرد که وی برای آسانتر کردن روند تحویل پادگان به ارتش، تمام اقدامات لازم را انجام داده چرا که وی اتخاذ این تصمیم را نتیجه تفاهمات حاصل شده میان خود و مقامات رسمی کشور دانست.

حسین العزی، افزود: حوثی‌ها همواره برای بازگرداندن استان به وضعیت طبیعی خود آماده دستیابی بیشتر به تفاهم‌ها با مقامات رسمی هستند. از سوی دیگر، در حملات گسترده حوثی‌ها و مقابله ارتش با آن‌ها، تعداد مهاجران که از استان عمران به سمت پایتخت کشور رفتند روز به روز در حال افزایش است.

در این حال، جنازه ۱۶ تن از نظامیان ارتش یمن که در مبارزه با حوثی‌ها در استان عمران کشته شدند، تشییع شد که شرکت کنندگان در این مراسم دستگیری حوثی‌ها و ایستادگی مقابل آن‌ها و کسانی که ثبات و امنیت کشور را برهم می‌زنند از مقامات کشور خواستار شدند.

در همین راستا، عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن اعلام کرد: غارت تجهیزات نظامی پادگان‌ها از سوی حوثی‌ها امری غیرقابل قبول است چرا که آن‌ها روند سیاسی کشور را مورد هدف خود قرار داده و این اقدام آنان کودتایی علیه گفتگوهای ملی کشور است.

وی از حوثی‌ها خواست تا از مناطق تحت تسلط خود عقب‌نشینی کنند و تمام اسلحه‌ها و تجهیزات نظامی که غارت کرده‌اند را تسلیم و تمامی بازداشت شدگان از جمله شهروندان، نیروهای امنیتی و نظامی را آزاد کنند و جسد کشته شدگان را تحویل دهند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که حوثی‌ها آمادگی خود را برای عقب‌نشینی از عمران اعلام کردند.

۱۳۹۳/۴/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...