نسخه چاپی

بشار اسد سوگند ریاست جمهوری یاد كرد

بشار اسد رئیس جمهوری سوریه برای اولین دوره ریاست جمهوری در سایه قانون اساسی جدید سوریه و پس از یك ماه از برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری سوگند یاد كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، بشار اسد رئیس جمهور سوریه سوگند ریاست جمهوری خود را در کاخ الشعب یاد کرد و سکان هدایت کشور را برای یک دوره هفت ساله بر عهده گرفت.

ادای سوگند بر اساس ماده هفت قانون اساسی به این شکل است: به خداوند بزرگ سوگند می خورم که به قانون اساسی کشور و قوانین و نظام جمهوری آن احترام بگذارم.حامی منافع ملت و آزادی آن باشم از حاکمیت، استقلال، آزادی و تمامیت ارضی کشور حفاظت کنم و در راستای برقراری عدالت اجتماعی و وحدت امت عربی حرکت کنم.

بشار اسد پس از ادای سوگند سخنانی ایراد خواهد کرد که در آن برنامه های دوره هفت ساله اش را تشریح می‌کند.

پایگاه ریاست جمهوری عربی سوریه در صفحه شبکه اجتماعی فیسبوک به نقل از یک منبع وابسته به ریاست جمهوری اعلام کرد: سخنرانی احتمالی بشار اسد خطوط هفت سال آینده را مشخص می کند و برنامه های سیاسی و اقتصادی را تشریح می کند.

دوره کنوی ریاست جمهوری بشار اسد فردا پنجشنبه 17 جولای جاری به پایان می رسد تا دوره جدید آغاز شود و این پس از پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری است که ماه گذشته برگزار شد و بشار اسد موفق به کسب 88.7 درصد آراء در رقابت با حسان النوری و ماهر الحجار شد.

۱۳۹۳/۴/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...