نسخه چاپی

دكتر قلابی در زنجان

خواستگار شیاد كه خود را دكتر، مهندس و استاد دانشگاه معرفی و از دختران كلاهبرداری می كرد توسط ماموران آگاهی زنجان دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از پلیس، چندی پیش دختر جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی زنجان از ماجرای یک کلاهبرداری پرده برداشت، این دختر جوان در توضیح ماجرا اظهار کرد: از طریق دوستم با فردی به نام ˈکیارشˈ که خود را دکتر معرفی می کرد آشنا شدم، جوان ناشناس با ابراز علاقه و پیشقدم شدن برای خواستگاری توانست اعتماد مرا به خود جلب کرده و حتی با نشان دادن فیلمی که در آن مشغول معاینه کردن مریضی بود و بعدا معلوم شد این فیلم ساختگی است و صحت ندارد حرف هایش را باور کردم.

این شهروند ادامه داد: کیارش روزی دسته گلی تهیه و به خواستگارم آمد و اعلام کرد تک فرزند پسر خانواده بوده و به لحاظ مالی تامین است، این آشنایی ها ادامه یافت تا اینکه روزی مرا تهدید کرد که اگر مبلغ درخواستی وی را ندهم آبرویم را خواهد برد و من نیز تهدید کردم که از وی شکایت می کنم.

رییس پلیس آگاهی استان زنجان نیز گفت: گزارشات مشابه دیگری نیز مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان پزشک قلابی به پلیس آگاهی رسید و کارآگاهان با چهره نگاری جوان تبهکار دریافتند که وی یک مجرم سابقه دار و با مدرک زیر دیپلم است.

جعفر رحمتی افزود: متهم طعمه هایش را از پارک ها و مراکز تفریحی انتخاب و پس از معرفی خود با عناوین جعلی دکتر، مهندس و استاد دانشگاه به عنوان خواستگار اعتماد افراد را به خود جلب و با وعده های دروغین سفر به خارج از کشور، اعطای وام و خرید زمین از آنان کلاهبرداری می کرد.

وی ادامه داد: پس از شناسایی، متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد و ضمن بازجویی ها ابعاد دیگر این پرونده مشخص و معلوم شد که وی علاوه بر کلاهبرداری در زنجان در سایر استان ها نیز بدین شیوه کلاهبرداری کرده است.

رییس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: متهم در استان قزوین نیز با دختر جوانی آشنا و پس از معرفی خود به عنوان دکتر قلب و عروق، به بهانه خرید زمین از دختر جوان مبالغی کلاهبرداری کرده و متواری شده بود.

رحمتی یادآورشد: متهم در بازجویی های انجام شده به جرم خود بدین شیوه اعتراف کرده است.

وی بر لزوم آگاهی دختران جوان در زمینه آشنایی و ازدواج تاکید و تصریح کرد: دختران جوان فریب ظاهر و سخنان افراد شیاد را نخورده و پس از انجام تحقیقات لازم و کافی و شناخت هویت واقعی افراد بدون پرداخت وجهی از طریق خانواده نسبت به ازدواج اقدام کنند.

رییس پلیس آگاهی استان زنجان با دعوت از کسانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری و یا مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند خواست تا برای طرح شکایت و شناسایی متهم به پلیس آگاهی زنجان مراجعه کنند.

۱۳۹۳/۴/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...