نسخه چاپی

گفت و گوی غیر مترقبه امیر قطر و پادشاه عربستان

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز سه شنبه در یك دیدار غیر مترقبه ازعربستان سعودی با ملك عبدالله پادشاه این كشور درمورد تحولات جنگ غزه بحث وگفت و گو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، این دو رهبر درباره ˈ تحولات منطقه بویژه اوضاع اراضی اشغالی فلسطینی وهمکاری های فی مابین دو کشور مذاکره کردند. ˈ

این دیدار در گرما گرم تلاش های گسترده برای پایان دادن به خشونت های رژیم صهیونیستی در نوار غزه صورت می گیرد. روابط دوحه وریاض پس ازآنکه در ماه مارس به پایین ترین سطح خود رسید وعربستان به همراه بحرین وامارات متحده عربی سفیران خود رااز قطر فراخواندند کماکان دستخوش تنش است .

آنها دوحه را به مداخله درامور داخلی خود متهم کردند. حمایت قطر از اخوان المسلمین مصر که محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر در آن عضویت داشت خشم کشورهای عرب خلیج فارس را که در آن زمان به شدت حامی دولت منصوب ارتش بودند؛ برانگیخت.

مصر می کوشد میانجی یک آتش بس بین اسرائیل وحماس شود ولی این گروه تاکید کرده است که برای هرگونه آتش بس رژیم صهیونیستی نخست باید متعهد شود به محاصره هشت ساله غزه پایان دهد. حماس همچنین نقشی برای ترکیه وقطر درتلاش های میانجیگرانه برای برقراری آتش بس قائل شده است.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل روزدوشنبه سفر خود به منطقه را برای پیشبرد آتش بس در غزه با توقف در دوحه آغاز کرد.

۱۳۹۳/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...