نسخه چاپی

ایران در رتبه نخست سزارین دنیا قرار گرفت

رئیس انجمن علمی مامایی كشور با اشاره به اینكه در حال حاضر متاسفانه ایران به رتبه نخست سزارین دنیا رسیده است، نسبت به بی اخلاقی ها در طرح تحول سلامت گلایه كرد و گفت: سازمان بیمه تامین اجتماعی حاضر به انعقاد قرارداد با ماماها نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ناهید خدا کرمی رئیس انجمن علمی مامایی کشور اظهار داشت: این مسدله که عنوان می‌شود ایران در رتبه دوم سزارین دنیا است، دیگر صدق نمی‌کند بلکه در حال حاضر ایران در رتبه نخست سزارین دنیا قرار گرفته است.

وی در برنامه تحلیل طرح تحول سلامت به چالش‌های پیش روی این طرح علی الخصوص در حوزه مامایی اشاره کرد و گفت: ما نیز از نفس این طرح حمایت می‌کنیم ولی باید همه گروه ها در این طرح دیده شوند. زیرا هم اکنون شاهد برخی بی اخلاقی های حرفه ای در اجرای این طرح هستیم.

بی اخلاقی‌ها در طرح تحول سلامت

خدا کرمی در توضیح بیشتر این بی‌اخلاقی‌ها عنوان کرد: مثلا در گروه مامایی، شاهد آن هستیم که متخصصان زنان برای اینکه درآمد بیشتری کسب کند در مقوله طرح زایمان طبیعی، پس از اقدامات ماماها، مهر پزشکی خود را در دفترچه افراد می زنند در حالیکه اقدامات لازم را ماماها انجام داده اند.

نماینده تامین اجتماعی: با ماماها قرارداد نمی‌بندیم

رئیس انجمن علمی مامایی کشور به چالش بیمه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: نماینده بیمه تامین اجتماعی به بنده عنوان می‌کند، ما حاضریم همه زنان باردار به متخصصان زنان و زایمان مراجعه کنند ولی تامین اجتماعی با ماماها قرارداد منعقد نکند.

در ادامه برنامه ذره بین که در حوزه پرداختن به طرح تحول نظانم سلامت بود، ایرج خسرونیا رئیس جامعه متخصصان داخلی کشور نیز با تایید صحبت‌های رئیس انجمن علمی مامایی کشور عنوان کرد: این مشکل که متخصصان زنان و زایمان مُهر پزشکی خود را برای کسب درآمد بیشتر به صورت غیراخلاقی استفاده می‌کنند باید با افزایش تعرفه‌ها و بهتر شدن درآمد پزشکان برطرف شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در شهرستانها و حتی روستاها گرایش به مراجعه به متخصص و فوق تخصص پزشکی افزایش یافته است و این مسئله باعث پایین آمدن جایگاه پزشکان عمومی شده است و مصداق بارز ان را نیز در تابلو بیمارستانهای بزرگ کشور مشاهده می‌کنیم که آن بیمارستان را به عنوان بیمارستان فوق تخصصی به مردم معرفی می کنند که در هیچ جای دنیا اینگونه عمل نمی‌شود.

رئیس جامعه متخصصان داخلی کشور بیان کرد: در مقوله زایمان طبیعی نیز باید مراجعات به سمت ماماها سوق پیدا کند، و بعد توسط ماماها مادر باردار به متخصص زنان و زایمان مراجعه کند.

مردم نمی‌دانند که کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی آنان به چه قیمتی صورت پذیرفته است

در ادامه بهزاد رحمانی رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران در برنامه پرداختن به طرح تحول نظانم سلامت عنوان کرد: متاسفانه در طرح تحول سلامت شاید مردم هزینه کمتری پرداخت می کنند ولی از آن طرف ارائه دهندگان خدمت با مشکلات عدیده ای مواجه شده اند و مردم هم نمی‌دانند که این کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی آنان به چه قیمتی صورت پذیرفته است.

رسول خضری دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه با حمایت از طرح تحول نظام سلامت، خاطر نشان کرد: البته باید همانطور که به مسائل درمانی در این طرح پرداخته شده است، به مقوله بهداشت نیز پرداخته شود یعنی برنامه‌های بهداشتی و درمانی در کنار یکدیگر در این طرح اجرا شود.

۱۳۹۳/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...