نسخه چاپی

فرصت حدادی برای در دست گرفتن رهبری بسكتبال ایران

عکس خبري -فرصت حدادي براي در دست گرفتن رهبري بسکتبال ايران

سایت فدراسیون جهانی بسكتبال در گزارشی به رشد خصوصیات رهبری تیم در حامد حدادی پرداخته است.

به گزارش نما، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به حامد حدادی ستاره بسکتبال ایران پرداخته و سنتر 218 سانتی متری تیم ملی را مهم ترین مهره حال حاضر تیم ملی ایران معرفی کرده است.

در این گزارش آمده است، زمانی در دوران بازی یک بازیکن فرا می‌رسد که در توانایی‌های خود دقیق شده و سطح خود را در حد بی سابقه‌ای بالا می برد.

این دوره را می‌توان بسته به شرایط نقطه عطف یا زمان تحول در دوران بازی حرفه‌ای یک بازیکن دانست لحظاتی که بازیکن مورد نظر بعد‌ها در تاریخ با آن تعریف می‌شود.

حامد حدادی فوق ستاره بسکتبال ایران دقیقا در همین نقطه از زندگی خود قرار دارد.

شاید برای برخی سوال پیش بیاید که آیا این نقطه تحول با شرایط حدادی که اولین و تنها بازیکن ایرانی حاضر در NBA بوده است، همخوانی دارد؟ پاسخ این است که زمان فعلی دقیقا همان نقطه‌ی تعیین کننده در تبدیل حدادی به یک اسطوره ورزشی در ایران به شمار می‌رود.

این موضوع ربطی به کارایی حدادی در تیم ایران و یا توانایی او در زمین ندارد بلکه بحث در مورد استعداد او برای رهبری بسکتبال ایران و نشان دادن ابعاد کاملا جدید بازی او است.

*** حدادی مهم ترین مهره ایران

حدادی حالا بدون شک مهم ترین بازیکن در تیم ایران به شمار می‌رود و بازی های جام جهانی در اسپانیا فرصتی برای تبدیل او به موثر ترین شخصیت کل بسکتبال ایران است.

بازی‌های کاپ آسیا در ووهان چین هم حدادی را چند پله در این زمینه بالا برد.

جایی که صمد نیکخواه، مهدی کامرانی و حامد آفاق همراهان همیشگی او در زمین نبودند و ‌بازیکن 218سانتی متری خود را در کنار چهره های کاملا جدید می دید هر چند اوشین ساهاکیان و ارسلان کاظمی در کنار حدادی حاضر بودند اما بازیکن 29 ساله با مهره های جوانی مثل بهنام یخچالی‌، محمد جمشیدی چندان راحت نبود.



*** بچیروویچ‌: می‌خواستم حدادی را مجبور به رهبری کنیم

حدادی بعد از اولین باخت ایران در یک رقابت آسیایی گفت: " آنها نمی‌توانند به من پاس دهند چون بازی من را نمی‌شناسند."

اما بچیروویچ سرمربی تیم هم در پاسخ گفت: دید ما این است که حدادی را مجبور به رهبری تیم کنیم. به نظرم حامد یکی از بازیکنانی است که کمتر از تمام سنترهای دنیا به اندازه کارایی خود مورد استفاده قرار گرفته است.

سرمربی اسلوونیایی ادامه داد: حدادی در سطح آسیا فوق‌العاده بوده، اما معتقدم او بیشتر از این توانایی دارد. حدادی وقتی بازیکنان همیشگی دراطرافش حضور دارند، به راحتی تنها کارهایی را انجام می‌دهد که از او انتظار می‌رود اما چالش اصلی وقتی است که از او بخواهیم کارهایی در حد توانایی واقعی خود انجام دهد.

** شاهین‌ طبع: حدادی مانند یک کودک است

مهران شاهین ‌طبع که به همراه سعید فتحی در اواخر دهه 90 حدادی را وارد عرصه بسکتبال ایران کرد می‌گوید: حامد مانند یک کودک است. همیشه باید او را در زمین تغذیه کنیم. اما حالا زمانی است که باید بلند شده و مانند یک مرد روی پای خود بایستد.

بسکتبال بدون شک یک بازی گروهی است اما هر بازیکنی می‌تواند سطح بازی خود را بالا برده و کنترل کل جریان را در دست بگیرد. حامد تا به حال این کار را انجام نمی‌داد اما حالا شانس خوبی برای او پیش آمده که به چنین جایگاهی برسد.

شاهین ‌طبع ادامه می‌دهد: بهترین مسئله در مورد حامد این است که بسیار علاقمند و سریع‌الانتقال است همچنین او به سختی برای تیم کار می‌کند به خاطر همین ویژگی‌ها، تعجبی نمی‌کنم اگر حدادی جدیدی را در اسپانیا شاهد باشیم. در حقیقت از مدت‌ها قبل هم منتظر چنین اتفاقی بودیم و مطمئنم که به زودی شاهد آن خواهیم بود.

در انتهای این گزارش آمده است که بازیکنانی در اندازه‌های حدادی به سختی پیدا می‌شوند، تمام دنیا این را می‌دانند و حالا زمانی است که خود بازیکن هم متوجه آن شود.

۱۳۹۳/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...