نسخه چاپی

استاندار تهران پیگیر حضور زنان در ورزشگاه

یش از یك‌ماه از حضور تعدادی از زنان در استانداری برای پیگیری حق ورود به ورزشگاه برای تماشای مسابقات والیبال گذشت؛ پیگیری‌ای كه قرار بود پاسخ آن یك‌هفته تا 10روز از سوی نماینده استاندار داده شود.

به گزارش نما، فاطمه جمال‌پور در روزنامه شرق نوشت: بیش از یک‌ماه از حضور تعدادی از زنان در استانداری برای پیگیری حق ورود به ورزشگاه برای تماشای مسابقات والیبال گذشت؛ پیگیری‌ای که قرار بود پاسخ آن یک‌هفته تا 10روز از سوی نماینده استاندار داده شود. هشتم تیرماه بود که نماینده استاندار در جمع زنانی که تعدادی از آنها یکم تیرماه در روز بازی ایران- ایتالیا بازداشت شده بودند حضور یافت و گفت: «استانداری و شورای تامین منعی برای حضور زنان در ورزشگاه ندارد و پیگیر مطالبات این زنان می‌شود.» حالا یک‌ماه‌ونیم از آن تاریخ می‌گذرد.

استاندار تهران در نشست خبری خود و در پاسخ به سوالی در رابطه با ورود زنان به استادیوم‌های ورزشی، گفت: «در این حوزه تابع سیاست‌های کلی هستیم اما معین شده بود که تعدادی از خبرنگاران و اعضای فدراسیون و تعدادی از زنان تا سقف مشخص 300 نفر در استادیوم حضور داشته باشند. چارچوب‌هایی در کشور داریم که نمی‌توانیم آن را زیر پا بگذاریم و باید با سیاست‌های هوشمندانه‌ای در این راه قدم بگذاریم.»وی در این خصوص افزود: «حضور زنان در مسابقات والیبال نمونه‌ای از اجرای این کار بود و امیدواریم با تدابیری که اتخاذ می‌شود در چارچوب تعریف‌شده‌ای این مسیر را به‌شکلی جلو ببریم که فدراسیون جهانی ایجاد مساله نکند و در عین حال با این روش در چارچوب‌های خود عمل کنیم و زنان حداقل حضور را داشته باشند.»هاشمی در ادامه؛ این سوال را که حضور حداقلی تنها شامل خبرنگاران و کادر اجرایی می‌شود یا دیگران را هم در برمی‌گیرد بی‌جواب گذاشت.

اجازه دخالت در قراردادهای شهرداری را نداریم

استاندار تهران در ادامه در پاسخ به سوال «شرق» در رابطه با تفاهم 20هزارمیلیاردی شهرداری تهران با سپاه اظهار کرد: « این سوال را باید از شهردار بپرسم چراکه در حوزه اختیارات و مصوبات شورای شهر است و باید شورا آن را بررسی کند و در عین حال فرمانداری اجازه دخالت در قراردادهای شهرداری ندارد و تنها می‌تواند بر مصوبات شورای شهر نظارت کند.»

تفکیک جنسیتی اولویت دولت نیست

وی در رابطه با تفکیک جنسیتی در ادارات دولتی، گفت: «در این حوزه تابع سیاست‌های دولت هستیم و دولت هر تصمیمی بگیرد در ادارات دولتی اجرا خواهد شد.»هاشمی با بیان اینکه «کسی مخالف چنین موضوعی نیست»، گفت: «البته تفکیک جنسیتی اولویت دولت نیست و مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد. به‌عنوان مثال زنان، به‌خصوص زنان سرپرست خانوار در جامعه با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.»

احتمال الکترونیکی‌شدن انتخابات در تهران و چند کلانشهر

هاشمی با بیان اینکه «احتمال زیادی وجود دارد که انتخابات آتی در تهران و در برخی مراکز استان‌ها به‌صورت یارانه‌ای برگزار شود»، گفت: «این موضوع سیاست وزارت کشور است و باید در این حوزه آمادگی داشته باشیم، جلسات مختلفی برای این موضوع تشکیل شده. با این کار بسیاری از حرف‌وحدیث‌هایی که در برگزاری انتخابات مطرح می‌شود از بین می‌رود. استان تهران کاملا آمادگی اجرای اینچنینی را دارد و امیدواریم که این سیاست عملی شود.»وی در رابطه با سیاست‌های استانداری برای انتخاب فرماندار اظهار کرد: «ما تلاش کرده‌ایم تا از هر دو جناح استفاده کنیم فقط با این رویکرد که افراد 10سال سابقه‌کار، رشته مرتبط و خوشنامی داشته باشند و سیاست‌های دولت را بپذیرند. همچنین از نیروهایی که کارمند وزارت کشور بودند نیز استفاده کردیم.»

گزارش نگران‌کننده‌ای در رابطه با حجاب و عفاف نداشتیم

استاندار تهران در پاسخ به این سوال که تشکیل کمیته حجاب و عفاف در استانداری تهران بر اقدامات دستگاه‌های دولتی هم نظارت می‌کند، اظهار کرد: «حجاب و عفاف از اعتقادات ماست و دستگاه‌های اجرایی نیز باید این موضوع را رعایت کنند.»وی تصریح کرد: «وظیفه کمیته حجاب و عفاف بررسی این موضوع در دستگاه‌های اجرایی است و تاکنون گزارش نگران‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم. امیدوارم همواره روندها در ادارات دولتی به‌گونه‌ای باشد که دلواپسی دلواپسان را رفع کند و از وضع موجود هم اظهار رضایت کنند.»

استانداری 1500 استخدام غیرقانونی داشته

استاندار تهران درباره استخدام‌های خارج‌ازضابطه در دولت قبل گفت: «استانداری تهران براساس چارت خود، هزاروپنجاه نیرو باید داشته باشد اما در اثر این رویه درحال حاضر دوهزارو500 نیرو دارد که این هزارو500نفر مازاد غیرقانونی هستند و بیش از 500هزارنفر استخدام غیرقانونی در کشور داریم که حقوق آنها بادوام نیست و ردیف ندارد. درحال‌حاضر معاونت نیروی انسانی ریاست‌جمهوری درحال تنظیم چارچوب‌هایی برای رفع این مشکل است تا برای اینها تصمیم‌گیری منطقی شود و تعیین تکلیف شوند.»

بخش بازرسی در استانداری در دوره قبل کاملا بی‌اثر بود

هاشمی در پاسخ به سوالی در این‌باره که رییس‌جمهور گفته مردم باید بدانند در هشت‌سال اخیر چه بلایی سرشان آمده و استانداری تهران چه روشنگری‌هایی دارد، گفت: «بخش بازرسی در استانداری در دوره قبل کاملا بی‌اثر بود و هیچ سابقه‌ای در این بخش به‌دست نیاوردیم بنابراین چارتش و کادرش را تغییر داده‌ایم و تعاملش با حوزه حراست برقرار شده تا موازی‌کاری نشود ضمن اینکه به‌دنبال مچگیری نیستیم به‌دنبال پیشگیری و پیش‌بینی هستیم.»استاندار تهران در رابطه با قطع آب شهری برای برخی از مشترکان تهرانی، گفت: «با آبفای تهران توافق کردیم که از مکانیزم‌های شدیدی برای کنترل مشترک پرمصرف استفاده کنند و طبیعتا این برخوردها عملیاتی می‌شود. همانگونه که می‌دانیم امکان تولید آب وجود ندارد و آنچه خدا عنایت کند در اختیار مردم قرار می‌گیرد. استانداری باید مساله آب را تا پاییز مدیریت کند تا بتوانیم در فصل پاییز با استفاده از نزولات آسمانی سختی‌ها را جبران کنیم.»وی همچنین در رابطه با روغن‌ پالم در شیر، گفت: «وزارت بهداشت در این خصوص باید پیگیری‌ها را انجام دهد.»

هاشمی با اشاره به اینکه «سال گذشته 30درصد کاهش نزولات آسمانی و 40درصد کاهش مخازن آب داشتیم»، گفت: «جمعیت استان تهران در آخرین سرشماری 5/12میلیون بود و در سال 95 قطعا به 14میلیون می‌رسد که تامین آب برای آنها دشوار است، ولی می‌توانیم بگوییم آبی که به مشترکین می‌رسد به‌لحاظ بهداشتی مشکل خاصی ندارد و تنها بعضی نقاط، مشکلاتی جزیی دارند که با ترکیب، مشکل آن را برطرف می‌کنند.»هاشمی درخصوص هدررفت آب در کشاورزی گفت: «سهم آب کشاورزی 50درصد کاهش پیدا کرده و آبیاری تحت‌فشار در کشاورزی استان تهران بسیار ضعیف است. درواقع ما 200هکتار زمین کشاورزی داریم ولی بیش از 30هزار هکتار آن تحت سیستم مکانیزه آبیاری نیست.»وی افزود: «در سال‌جاری، در هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی 10هزار هکتار دیگر نیز با استفاده از آبیاری تحت فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد و به این شکل علاوه بر کاهش مصرف آب، بهره‌وری نیز افزایش خواهد یافت.»استاندار تهران با بیان اینکه «برای آینده تهران تصفیه فاضلاب را به‌عنوان راهکار پیش‌بینی کردیم» گفت: «در تهران 800میلیون‌مترمکعب فاضلاب تولید می‌شود که فقط 200میلیون‌مترمکعب آن تصفیه می‌شود. اگر همه این مقدار فاضلاب تصفیه شود کمبود آب برای کشاورزی جبران می‌شود.»

۱۳۹۳/۵/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...