نسخه چاپی

آزادكاران ایران قهرمان جهان شدند

تیم كشتی آزاد جوانان ایران به سرمربیگری محمد طلایی موفق شد پس از سال‌ها به اقتدار روس‌ها در عرصه جهانی در این رده پایان داده و عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی 2014 كرواسی را از آن خود كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، تيم كشتي آزاد جوانان ايران در حالي به عنوان قهرماني زودهنگام رقابتهاي جهاني 2014 كرواسي معرفي شدند كه امشب دو فيناليست و يك نماينده در رده‌بندي دارند. ضمن اينكه حسن یزدانی در نخستين فينال امشب در وزن 66 کیلوگرم موفق شد با شكست حريف آمريكايي به مدال طلا برسد و تيم ايران را با احتساب امتيازات روز گذشته و امشب، قهرمان جهان كند.

يزداني در دور اول جیون بالفور از کانادا را 10 بر صفر مغلوب کرد و در دور با نتیجه 11 بر صفر زی پینگ لین از چین را شکست داد. وي در دور بعد الیاس ژومای از ازبکستان را 12 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد كه در این مرحله نيز رسول آرسان علی اف از روسیه را با نتیجه 8 بر 4 (ضربه فنی) در هم شکست داد و فيناليست شد. يزداني در دیدار فینال هم توانست آرون پیکو، پدیده جدید کشتی آمریکا را 7 بر 2 شکست دهد و صاحب گردن آویز طلا شود.

تیم ایران با 64، قهرمان این رقابتها شد و پس از سال‌ها با شکست اقتدار روس‌ها، مقتدرانه قهرمان جهان شد. پس از ایران، تیم‌های آمریکا و روسیه به ترتیب 58 و 49 امتیاز دوم و سوم شدند.

رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای 18 و 19 مردادماه در شهر زاگرب کرواسی برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط ایمان صادقی، حسن یزدانی و علیرضا کریمی در اوزان 60، 66 و 84 کیلوگرم صاحب مدال طلا و صابر خانجانی، رضا مظفری و امین طاهری در اوزان 50، 74 و 120 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند و با کسب 64 امتیاز عنوان قهرمانی را پس از 19 سال از آن خود کردند.

۱۳۹۳/۵/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...