نسخه چاپی

دیدار ظریف و مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران

«یوكیا آمانو» مدیركل آژانس بین المللی انرژی اتمی كه شب گذشته وارد تهران شد، صبح امروز (یكشنبه) با «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه و رییس هیات مذاكره كننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت وگو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، در این دیدار اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای از جمله مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکا، عباس عراقچی معاون حقوقی و بین الملل و حمید بعیدی نژاد مدیر کل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه حضور دارند.


آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز عصر جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی برای دیدار با مقامات ارشد ایرانی روز یکشنبه (17آگوست) به تهران سفر خواهد کرد. در این بیانیه آمده است: این دیدار در چارچوب پیشبرد گفت و گوها و همکاری های آژانس و ایران صورت می گیرد.

آمانو شنبه شب برای دومین بار در کمتر از یکسال در دولت تدبیر و امید، به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شده است. وی قرار است امروز برای نخستین بار با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری دیدار و گفت و گو کند.

آمانو همچنین بعد از ظهر امروز با علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

سفر آمانو در چارچوب تلاش ها برای پیشبرد گفت و گو و همکاری ها بین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت گرفته است.

آمانو آخرین بار در آبان 1392 به ایران سفر و با مقام های ارشد کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف نیز در آخرین سفرش به وین و در حاشیه مذاکرات هسته ای با آمانو دیدار و مواضع کشورمان درباره چگونگی ادامه همکاری ها برای رفع ابهامات و سوالات باقی مانده به ویژه موضوعات مربوط به ابعاد احتمالی نظامی و مطالعات ادعایی را مطرح کرد.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از آبان ماه گذشته تاکنون درباره سه مرحله گام های اعتمادساز با یکدیگر توافق کرده اند که در جریان این همکاری ها، ایران 13 اقدام عملی را تا امروز انجام داده است و پنج مورد دیگر که مربوط به توافق گام سوم است باید تا سوم شهریورماه امسال اجرایی کند.

تهران تاکنون همکاری های جامع و سازنده ای با آژانس داشته که لازم است اکنون این نهاد بین المللی نیز وظایف خود را بطور کامل انجام دهد.

۱۳۹۳/۵/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...