نسخه چاپی

گرمای 50 درجه و تشنگی زلزله زدگان ایلامی

گرمای تابستان در منطقه زلزله زده مورموری بیداد می كند، دمای این منطقه 50 درجه سانتی گراد بالای صفر است و زلزله زدگان تشنه یك جرعه آب خنك.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: گرمای تابستان در منطقه زلزله زده مورموری بیداد می کند، دمای این منطقه 50 درجه سانتی گراد بالای صفر است و زلزله زدگان تشنه یک جرعه آب خنک.

زلزله 6.1 ریشتری خانه هایشان را ویران کرده ، اسباب و اثاثیه منزلشان زیر آوار مانده و زندگی در این منطقه مختل شده است.

شرایط روحی نامساعدی دارند، ترس، وحشت و اضطراب بر منطقه حاکم است، چشم به راه امدادرسانان هستند و بیش از همه تشنگی آزارشان می دهد.

اما در چنین شرایطی با امید به رسیدن کمکهای هموطنان خود ساعتها است که با امکانات اندک و تجهیزات ابتدایی جستجو در زیر آوارها را آغاز کرده اند.

لحظاتی پیش در یک تماس تلفنی نامطلوب با خبرنگار ایرنا گفت در روستای ما تقریبا همه خانه های مردم تخریب شده است، اهالی روستا نیازمند کمک هستند آب آشامیدنی نداریم، برق روستا قطع است، نانوایی روستا تخریب شده، بیش از هر چیز نیازمند آب و غذا هستیم.

ارتباط تلفنی کرم رضا پیش از اینکه نامی از روستایشان ببرد و سخن بیشتری بگوید یکباره قطع شد.

با این حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام از ارسال 10 هزار بطری آب معدنی به مناطق زلزله زده مورموری خبر داد.

محمد سلیمانیˈ در گفت و گویی افزود: با توجه به قطعی آب مورموری بر اثر وقوع زمین لرزه امروز کار آبرسانی به این منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: ارسال آب از استانهای خوزستان و کرمانشاه به مناطق زلزله زده مورموری شهرستان آبدانان آغاز شده است.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اکیپ های مجهز و آماده امدادرسانی در پی وقوع حادثه به منطقه زلزله زده مورموری اعزام شده است و امدادگران تا کنون چهار مصدوم ار که حالشان وخیم بود برای مداوا به بیمارستانهای دزفول اعزام کرده اند.

دکتر علی دل پیشه گفته است : تعدادی آمبولانس نیز به همراه اکیپهای امدادرسان به مناطق روستایی اعزام و امدادرسانی به روستاییان آسیب دیده آغاز شده است.

زلزله 6.1 ریشتری صبح روز دوشنبه مورموری خسارات قابل توجهی به تاسیسات زیربنایی منطقه وارد ساخته است و مردم در برخی مناطق روستایی با اخلال در سیستم ارتباطی مواجه هستند.

زلزله به بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) بامداد دوشنبه سه استان ایلام، لرستان و خوزستان در غرب و جنوب غرب کشور را لرزاند.

این زلزله ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد و کانون آن، حوالی مورموری در ایلام با موقعیت جغرافیایی آن 7/32 درجه عرض شمالی و 7/47 درجه طول شرقی اعلام شده است.

۱۳۹۳/۵/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...