نسخه چاپی

امام جماعت كانادایی از سوی داعش تهدید به مرگ شد

یك امام جماعت كانادایی كه بخاطر موعظه های صلح جویانه اش معروف است توسط عناصر داعش به مرگ تهدید شده است.

به گزارش نما، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک امام جماعت کانادایی که بخاطر موعظه های صلح جویانه اش معروف است، روز جمعه اعلام کرد توسط یک کانادایی که به دولت اسلامی پیوسته، به مرگ تهدید شده است.

این در حالی است دولت اسلامی به استخدام فعالانه نیرو در کانادا متهم است.

"سید سحر ورده"، بنیان گذار شورای عالی اسلامی کانادا در تلویزیون دولتی سی بی سی این کشور اعلام کرد در شبکه اجتماعی فیس بوک مسلمانی اهل اتاوا با وی تماس گرفته و گفته است در حال حاضر در شهر موصل، در شمال عراق زیر نظر داعش است.

سید سحر ورده افزود " او مرا محکوم کرده و گفته است تو امامی منحرف هستی و تفسیر تو از اسلام درست نیست ".

این امام جماعت ساکن کالگاری در غرب کانادا با اشاره به این که به محض دریافت این پیغام با پلیس فدرال تماس گرفته است، گفت هر ماه تهدید به مرگ‌می شود.

این امام جماعت با درخواست از مقامات کانادایی و غربی برای مبارزه بیشتر با جنبش های تکفیری یادآور شد بیش از 100 کانادایی در صفوف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه می جنگند.

در ماه فوریه دستگاه های اطلاعاتی دست کم 130 تبعه کانادایی را که در سوریه و عراق می جنگیدند شناسایی کرده بودند.

این امام جماعت با اشاره به این که سه جوان کانادایی اهل کالگاری عضو داعش در عراق و سوریه کشته شده اند، خاطر نشان کرد متقاعد شده است که گروه های تکفیری که هدف بمباران هایی آمریکایی قرار گرفته اند، " در همین لحظه رو به روی ما در این کشور، در دانشگاه‌های ما، در عبادتگاه های ما و در جامعه ما در حال به خدمت گرفتن نیرو هستند ".

سید سهرودی با اشاره به اینکه " دولت کانادا برای متوقف کردن این روند تلاش بسیار اندکی کرده است "، برای مبارزه با دولت اسلامی خیزشی جمعی را خواستار و یادآور شد " این اشخاص (عناصر داعش) در حال شست و شوی مغز اشخاص دیگری در اینجا در این کشور هستند ".

وی تصمیم گرفت شامگاه جمعه به منظور جلب توجه به ماهیت خطرناک داعش و همچنین برای ادای احترام به" جیمز فولی"، روزنامه نگار آمریکایی که به دست دولت اسلامی اعدام شد، 48 ساعت روزه بگیرد.

ربایندگان جیمز فولی روز سه شنبه با انتشار ویدیویی در شبکه اینترنت از اعدام وی به دست تروریست‌های داعش خبر دادند.

۱۳۹۳/۶/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...