نسخه چاپی

صادرات ایران به عراق سوپر ماركتی است

وزیر سابق نفت گفت: صادرات ایران به عراق سوپر ماركتی است و برای تداوم تجارت باید به فكر طرف مقابل بود.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، رستم قاسمی در همایش صادرات ایران و عراق، اظهار کرد: باید فضای صادراتی عراق را در دست داشت و زمان و قیمت ارائه کالا به عراق به شدت بر حجم مبادلات دو کشور تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارخانه ها آنچنان که باید کار نمی کنند و از پول برای کار کردن استفاده می شود که باید در راستای حمایت از صادرکنندگان نظام بانکی اصلاح شود.

قاسمی بیان کرد: تسهیلاتی که با سود ۲۵درصد به تولیدکننده و واردکننده داده می شود بازار رقابتی را از دست صادرکنندگان ایرانی خارج می کند.

وزیر سابق نفت یادآور شد: در عراق کار و پول برای حضور ایرانی ها فراهم است. بودجه سالجاری این کشور ۱۴۷ میلیارد دلار اعلام شده است و با وجود ۱۸ ساعت قطعی برق در بصره ایرانیان می توانند حضور پررنگی در نوسازی و ساخت و ساز زیر ساخت های عراق داشته باشند.

وی با اشاره به این که مسئولان عراق نظر مثبتی به ایران دارند، ادامه داد: توریسم حلال که آمار آن در دنیا بالای ۱۰۰ میلیون گردشگر است بازار مناسبی برای ایران خواهد بود که با مدیریت صحیح می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

قاسمی تاکید کرد: باید حضور جدی در بازار عراق داشته باشیم تا حجم صادرات به این کشور افزایش یابد و این در حالی است که منطقه جنوب عراق امن است.
او در رابطه با گروه تروریستی داعش گفت: در قسمت میانی عراق پدیده داعش وجود دارد که با کمک های مدیریتی ، فکری و تسلیحاتی ایران به عراق می توان موضوع داعش را جمع کرد.

او در پایان گفت: میزان صادرات ایران به عراق می تواند به ۳۰ میلیارد برسد. در حال حاضر کلصادرات ایران به دنیا ۴۸ میلیارد دلار است.

۱۳۹۳/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...