نسخه چاپی

حمله به پارلمان عراق

الجزیره گزارش داده كه خانواده‌های سربازان مفقود عراقی كه خواهان اطلاع از سرنوشت آنها هستند، امروز سه‌شنبه، دوم سپتامبر، ابتدا در اطراف پارلمان تجمع كردند و بعد از مدتی عده‌ای از آنها به زور وارد ساختمان پارلمان شدند.

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، گزارش‌ها از بغداد حاکی است که بیش از صد نفر از اعضای خانواده سربازان عراقی که توسط داعش کشته یا اسیر شده‌اند، با گذشتن از حصارهای امنیتی وارد ساختمان پارلمان شدند و اموال و وسایل آن را تخریب کردند.

معترضان که بنابر گزارش‌ها از بستگان قربانیان حمله داعش به پایگاه نظامی "اسپیچر" (پایگاه سابق آمریکایی ها) در حومه تکریت هستند، بعد از ورود به ساختمان پارلمان اقدام به تخریب اموال و وسایل آن کردند.

به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، رسانه‌های عراق از آتش زدن نقاطی از پارلمان توسط مهاجمان و زخمی شدن تعدادی در این واقعه خبر دادند.

خودروهای زرهی با ماشین‌های آب‌پاش تلاش کردند معترضان را متفرق کنند.

پایگاه اسپیچر یکی از پایگاه‌های آمریکا در زمان حضور نیروهای نظامی این کشور در عراق بود و بعد از خروج آمریکایی‌ها در اختیار ارتش عراق قرار گرفت.

بنابرگزارش‌ها، نیروهای داعش در ماه ژوئن و در جریان اشغال شهر تکریت این پایگاه را تصرف کردند و بسیاری از سربازان اسیر را کشتند.

۱۳۹۳/۶/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...