نسخه چاپی

600 هزار بیمار آلزایمری در ایران

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اعلام اینكه پیش بینی می شود در حدود ۶۰۰ هزار مبتلا به آلزایمر در كشور وجود داشته باشد، از نبود كلینیك ویژه این بیماران انتقاد كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، معصومه صالحی به آخرین آمار جهانی آلزایمر اشاره کرد و افزود: طبق آخرین آمار سال ۲۰۱۳، بیش از ۴۲ میلیون نفر در جهان مبتلا به آلزایمر هستند که پیش بینی می شود این آمار در سال ۲۰۵۰ به ۱۳۵ میلیون نفر برسد.

وی با اعلام اینکه هر ۴ ثانیه یک نفر در دنیا دچار آلزایمر می شود، گفت: برآورد می شود که در حدود ۶۰۰ هزار نفر در ایران به این عارضه مبتلا باشند.

صالحی به مشکلات افراد مبتلا به آلزایمر در کشور اشاره کرد و افزود: متاسفانه هنوز یک کلینیک ویژه آلزایمر در کشور نداریم و این بیماران به حال خود رها شده اند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران با اشاره به نامه ای که در حدود ۴۵ روز قبل به وزیر بهداشت نوشته است، عنوان داشت: در این نامه از وزیر درخواست کرده ایم، توجه بیشتری به این افراد و مشکلات آنها داشته باشند. زیرا، با توجه به آسیبهایی که این عارضه برای بیمار و خانواده او دارد، پیشنهاد داده ایم که از محل یارانه ها، به این افراد و خانواده آنها کمک شود. همچنین درخواست کرده ایم که بیماری آلزایمر در فهرست بیماریهای خاص قرار بگیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که وزیر بهداشت به نامه شما جواب داده است یا خیر، گفت: آقای وزیر، نامه را به معاونت درمان ارجاع داده اند امام هنوز جوابی به ما داده نشده است.

صالحی با اشاره به احداث مجتمع ویژه آلزایمر در غرب تهران، از وزارت بهداشت برای تکمیل این پروژه درخواست کمک کرد و افزود: متاسفانه هنوز یک کلینیک ویژه آلزایمر در کشور نداریم و بیماران با مراجعه به پزشکان، تنها به دریافت دارو اکتفا می کنند و از آموزشهای لازم برای مراقبت از بیماری خود محروم هستند.

وی با اعلام اینکه انجمن تنها یک مرکز ارائه خدمات و آموزش به افراد مبتلا به آلزایمر در غرب تهران دارد که روزانه پذیرای ۱۵ بیمار است، گفت: متاسفانه داروهای این بیماران اخیرا کمیاب شده و بیمه ها نیز داروهای خارجی را پوشش نمی دهند.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران، هزینه دارویی یک بیمار مبتلا به آلزایمر در طول یک ماه را ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان برای بیمارانی که داروی ایرانی مصرف می کنند و ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان برای داروهای خارجی اعلام کرد.

۱۳۹۳/۶/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...