نسخه چاپی

رویترز: كمك ایرانی ها به جنگ علیه داعش در عراق

رویترز در گزارشی نوشت: ایرانی ها در جنگ علیه داعش در عراق حضور دارند.

به گزارش نما به نقل از جنوب نیوز، نیروهای پیشمرگه کرد و شبه نظامیان شیعه یک روز پس از شکستن محاصره داعش بر شهر امرلی در مناطق مختلف این شهر در حال ابراز خوشحالی و پایکوبی هستند. شهر 15 هزار نفری "امرلی" به مدت 2 ماه در محاصره نیروهای داعش بود.

رویترز اضافه کرد: مشاهدات در شهر امرلی و منطقه "سلیمان بیک" عراق نشان دهنده همکاری میان نظامیان کرد، اعضای ارتش عراق و شبه نظامیان شیعه در کنار نقش آفرینی ایران در ارائه کمک های مستقیم به آنها برای حمله به مواضع داعش است.

خبرنگار رویترز گفته است که یک مشاور ایرانی در نیروی پلیس عراق در مسیر نزدیک به شهر امرلی دیده است. همچنین یک افسر کردی هم گفت که ایرانی ها به نظامیان عراقی در زمینه حملات به مواضع داعش مشاوره می دهند.

شادی نظامیان شیعه به هنگام ورود در شهر آمرلی عراق

رویترز: کمک ایرانی ها به جنگ علیه داعش در عراق

خبرنگار رویترز اضافه کرد: شهر امرلی پس از شکسته شدن محاصره داعش، مملو از نظامیان کردستان عراق (پیشمرگه)، گروه های شبه نظامی شیعه شامل سازمان بدر، عصائب اهل الحق، گردان های حزب الله عراق و هواداران مسلح مقتدی صدر است.

شبه نظامیان شیعه درباره ائتلاف با نظامیان کرد سخن می گویند که در نتیجه آن محاصره شهر امرلی شکسته شد.
تاثیر ایران در منطقه سلیمان بیک عراق کامل واضح بود. گروه عصائب اهل الحق به ایران نزدیک است.
در میان نیروهای "عصائب اهل الحق" دو نفر به زبان فارسی سخن می گویند و لباسی متفاوت با دیگر اعضای این گروه پوشیده اند.

یکی از افرادی که به زبان فارسی صحبت می کرد در پاسخ به این سؤال که آیا شما ایرانی هستید گفت: "ما سلیمان بیک را آزاد می کنیم."

فرد دیگری مستقر در نزدیکی یکی از خودروهای زرهی پلیس عراق نیز به زبان فارسی سخن می گفت. او اظهار داشت که برای ارائه کمک به آموزش پلیس به عراق آمده است.
یکی از فرماندهان نیروهای پیشمرگه هم با تایید نقش ایران در حملات به داعش گفت: ایرانی ها در این موضوع نقش داشتند. آنها در ارائه سلاح و برنامه ریزی نظامی کمک کردند.

وی که خواست نامش فاش نشود ادامه داد: ایرانی ها نیروهای نظامی شیعه را آموزش دادند. ایرانی های دیگری در پایگاه دیگری حضور دارند. سه یا چهار نفر. آنها در شلیک گلوله توپخانه سنگین توسط نیروهای کردستان عراق به آنها کمک و راهنمایی می کنند. ایرانی ها کردی حرف نمی زدند بلکه در کنار آنها مترجم وجود دارد.

۱۳۹۳/۶/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...