نسخه چاپی

علل اصلی وضع تحریم‌های جدید علیه ایران

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ۳ علت اصلی وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را تشریح كرد و گفت: باید به وضع تحریم‌های جدید اعتراض كنیم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اعمال تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: تحریم‌های جدید به سه دلیل وضع شده که اولین دلیل آن این است که وضعیت منطقه بعد از موضوع فلسطین و پیروزی حماس به‌نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خورده است.

وی با بیان اینکه آمریکا داعش را ایجاد کرد تا جلوی نفوذ ایران در منطقه را بگیرد، ادامه داد: آمریکایی‌ها هم‌اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که باید داعش را سرکوب کنند ولی نمی‌دانند چگونه این گروه تروریستی را سرکوب کنند چرا که اگر داعش را سرکوب کنند، مقاومت سوریه تقویت می‌شود؛ بشار اسد که آمریکایی‌ها سه سال با آن جنگیده‌اند و حالا تصور می‌کنند که اگر به ارتش موسوم به آزاد سوریه کمک کنند، داعش تضعیف شده و با این روش نظام سوریه هم از بین خواهد رفت اما امروز آنها به سردرگمی رسیده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا به دلایل ذکرشده نمی‌خواهد موضوع هسته‌ای ایران حل شود، گفت: آمریکا قصد دارد از موضوع هسته‌ای به‌عنوان ابزار استفاده کند و بگوید ما جهان را علیه ایران همیشه متحد نگه می‌داریم تا این کشور را تضعیف کنیم؛ بنابراین این از دیگر دلایلی است که آمریکا علیه ایران، تحریم‌های جدیدی وضع کرده است.

بخشایش اظهار داشت: جالب است که علی‌رغم اینکه ۱+۵ متعهد شده که در طول مذاکرات هسته‌ای با ایران، تحریم جدیدی علیه ایران وضع نخواهد شد اما چندین بار تحریم وضع کرده‌اند. ناامیدی آمریکا به این دلیل که ایران حاضر به پذیرش خواسته‌های این کشور و دادن امتیاز نیست، دلیلی دیگر است که ایران را تحریم کرده‌اند.

وی ادامه داد: سومین دلیل تحریم‌ها نیز سیگنال‌هایی است که از دولت یازدهم به‌سمت آمریکا می‌رود؛ دولت جدید قصد دارد دولت قبلی را در تحریم‌ها مقصر جلوه دهد و از چشم مردم بیندازد در نتیجه این اقدام سیگنالی به‌سمت آمریکا مخابره می‌کند که حکایت از این دارد که تحریم‌ها علیه ایران تأثیرگذار بوده است و آنها نیز در نتیجه این تحریم‌ها را ادامه می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا این بار نیز از تحریم‌ها سودی نخواهد برد چرا که ما در چند سال گذشته با آمریکا ارتباطی نداشته‌ایم ولی آنها تحریم‌هایی را علیه ما وضع کردند که تأثیری نداشته است. البته در این خصوص ما باید عکس العمل نشان دهیم و اعتراض خود را بیان کنیم تا اتحادیه اروپا نتواند به‌دنبال آمریکا تحریم جدید وضع کند.

بخشایش یادآور شد: من این توجیه رئیس جمهور را "چون تحریم‌ها مربوط به گذشته است، ما مذاکرات را ادامه خواهیم داد" نمی‌پسندم و آمریکا و ایران نیز متوجه شده‌اند که مذاکره به جایی نخواهد رسید.

۱۳۹۳/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...