نسخه چاپی

فدراسیون به دنبال حضور "جام" آسیا در ایران

كمیته بین الملل فدرسیون فوتبال در نامه ای به كنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض خود به قرار نداشتن نام ایران در بین كشورهای میزبان "جام" ملت های آسیا را اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد در حرکتی نمادین قبل از آغاز تورنمنت جام ملت های آسیا که دی ماه سال جاری در استرالیا برگزار می شود، کاپ این بازی ها را در شش کشور به گرداند.

از این رو در نامه ای رسمی که دو هفته قبل از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دبیرخانه فدراسیون فوتبال ایران رسید، این موضوع اطلاع داده شد. اما نکته قابل تامل، لحاظ نشدن نام کشور ما به عنوان یکی از کشورهای غرب آسیا در این تور بود.

مطابق این نامه، از مهرماه از کشور چین و شهر شانگهای این کاپ به نمایش عمومی در می‌آ‌ید و سپس بعد از نمایش در کشورهای ژاپن و کره جنوبی به غرب آسیا می ‌رسد.

در نامه اولیه اعلام شده که سه کشور امارات، قطر و عربستان سعودی مقصد این کاپ هستند. از این رو فدراسیون فوتبال کشورمان در نامه ای رسمی ضمن اعتراض به این تصمیم خواستار آن شد که ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم منطقه که سابقه سه قهرمانی در تورنمنت جام ملت های آسیا را دارد، در مسیر این تور قرار بگیرد.

بر این اساس اگر اعتراض کمیته بین الملل فدراسیون فوتبال ما مثمر ثمر واقع شده باشد،احتمالا در آبان ماه به مدت دست کم یک هفته،کاپ جام ملت های آسیا در کشورمان در معرض دید عموم قرار می گیرد.

۱۳۹۳/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...