نسخه چاپی

عراقچی: تا حل اختلافات فاصله زیادی داریم

معاونان وزیر خارجه كشورمان پس از دو روز مذاكره با طرف آمریكایی این گفتگوها را خوب و مفید ارزیابی كردند، عراقچی مذاكره كننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در این مورد معتقد است: تا حل اختلافات فاصله زیادی وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، رایزنی معاونان وزرای امور خارجه ایران و آمریکا که از روز پنجشنبه هفته گذشته در شهر ژنو سوئیس آغاز شده بود،‌ روز گذشته پس از ۱۲ ساعت مذاکره معاونان و ۸ ساعت مذاکره کارشناسان پایان یافت.

*توضیحات معاونان وزیر خارجه ایران پیرامون گفتگوها با همتایان آمریکایی

عراقچی عضو تیم هسته‌ای کشورمان در پایان دو روز مذاکرات در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: مذاکرات از آن جهت که به درک اختلافات کمک می‌کند، خوب و مفید بود اما تا حل اختلافات فاصله زیادی داریم.

همچنین "مجید تخت‌روانچی" دیگر عضو هسته‌ای کشورمان هم در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران پیرامون روند گفتگوها با معاونان وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: گفتگوها مفید بود اما این یک فرآیند است و نمی‌توان به صورت مقطعی قضاوت کرد.

سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی معاونان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، ویلیام برنز قائم مقام وزیر خارجه آمریکا و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا ا روز پنجشنبه در شهر ژنو در خصوص موضوع هسته‌ای ایران به گفتگو پرداختند که در دو نوبت صبح و عصر درباره موارد مورد اختلاف در موضوع هسته‌ای ایران گفت‌گو کردند که این رایزنی‌ها در نوبت صبح به مدت ۳ ساعت ونیم ودر نوبت عصر ۳ساعت و ۵ساعت هم در سطح کارشناسان برگزار شد.

لازم به ذکر است مذاکرات معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته بعد از ۳ ساعت پایان یافت. این گفتگوها مجددا از ساعت ۱۷ به وقت محلی از سر گرفته شد و مجددا بعد از ۳ ساعت مذاکرات که شامل مباحث کارشناسی هم بود به اتمام رسید.

این دومین باری بود که معاونان وزرای خارجه کشورمان پس از مذاکرات وین ۶ در چارچوب مذاکرات ایران و ۱+۵ با ویلیام برنز و وندی شرمن، همتایان آمریکایی خود در گروه ۱+۵ در ژنو گفتگوها را به طور دو جانبه از سر گرفتند.

گفتنی است؛ حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه و رئیس هیئت کارشناسی ایران، محمدامیر مدیرکل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی و داود محمدنیا مشاور وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوها حضور داشتند.

تیم ۱۱ نفره آمریکا در این مذاکرات به سرپرستی ویلیام برنز قائم مقام و وندی شرمن معاون وزیر خارجه را "جیک سالیوان" مشاور ارشد، "بروک اندرسون" مشاور ارشد وزیر خارجه و معاون امور سیاسی در مذاکرات با ایران"جیمز تیمبی" مشاور ارشد معاون وزیر خارجه در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل، "پاول ایروین" مدیرکل عدم اشاعه شورای امنیت ملی، "کریستوفر بکمیر" مدیرکل ایران شورای امنیت ملی، "ریچارد نفیو" هماهنگ کننده سیاست تحریم‌ها، "ایتان فیش" دستیار مدیرکل سیاسی اداره کنترل درآمدهای خارجی وزارت خزانه داری، "جولیا جاکوبی" دستیار ویژه معاون وزیر خارجه در امور سیاسی، "متن کوریو" دستیار ویژه قائم مقام وزیر خارجه همراهی کردند.

۱۳۹۳/۶/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...