نسخه چاپی

ابو مرزوق: ایران در جنگ غزه در كنار ما بود

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاكید كرد كه ایران به مدت طولانی در كنار ما بوده و یكی از طرف‌های اصلی در آمادگی ما برای جنگ غزه بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «موسی ابو مرزوق» در مصاحبه با هفته نامه «الرساله» گفت که ایران مدت زمان زیادی در کنار ما بوده و این کشور یکی از طرف‌های اصلی بود که در جریان آمادگی برای جنگ غزه در کنار ما ایستاده بود.

وی در عین حال گفت که بیشتر موشک هایی که در جنگ اخیر غزه شلیک شد تولید محلی بود.

ابو مرزوق همچنین به وجود تماس هایی بین حماس و ایران با هدف ترمیم روابط اشاره و تاکید کرد که حماس تنها به مبارزه با رژیم اشغالگر و رفع آثار آن توجه دارد و نسبت به برقراری روابط با همه کشورها علاقه‌مند است.

ابو مرزوق در بخش دیگری از اظهاراتش درباره سفر احتمالی «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به قاهره نیز تصریح کرد که این خبر صحت ندارد.

وی همچنین بر ضرورت تشکیل دولت وحدت ملی به دنبال احساس ناامیدی و شکست دولت توافق ملی در حل بحران های داخلی تاکید کرد و گفت که ضروری است دولت توافق ملی به دولت وحدت ملی برای خدمت به مردم بدون هیچ تبعیضی، تبدیل شود.

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس درباره برگزاری کنفرانس کشورهای کمک کننده به فلسطین نیز گفت که این کنفرانس در ماه اکتبر در قاهره برگزار خواهد شد و بر اساس توافق بین نروژ و مصر قرار است نروژ هماهنگی های لازم برای برگزاری این کنفرانس را انجام دهد.

وی درباره گذرگاه مرزی رفح نیز تصریح کرد که حماس از بازگشت دستگاه های تشکیلات خودگردان به این گذرگاه استقبال می کند اما با این حال از شنیدن خبر آموزش مسئولان فلسطینی برای اداره گذرگاه غافلگیر شدیم زیرا درباره این مسئله هیچ توافقی نشده بود.

وی با اشاره به اینکه توافق شده بود از روز نخست برقراری آتش بس در غزه فعالیت گذرگاه رفح آغاز شود، تشکیلات خودگردان فلسطین را مسئول پیامدهای هر گونه تاخیر در اجرای فعالیت های این گذرگاه دانست.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...