نسخه چاپی

خداحافظی حسین رضازاده از شورای تهران؟

عکس خبري -خداحافظي حسين رضازاده از شوراي تهران؟

شورای شهر چهارم، چهار ورزشكار دارد. افرادی با مدال‌های رنگارنگ طلا و نقره المپیك در رشته‌های كشتی و وزنه‌برداری و تكواندو. سال گذشته یكی از ورزشكاران شورای شهر حاضر شد تا با یك خبرنگار درباره برنامه‌هایش صحبت كند.

به گزارش نما به نقل از روزنامه آرمان: وقتی خبرنگار سوالات تخصصی از او درباره «فاینانس» و «ال‌سی» کرد پاسخ داد: «من به تنهایی نمی‌توانم پاسخ دهم. معتقدم به خردجمعی. باید راجع به این موارد با اعضای دیگر مشورت شود. فاینانس و ال‌سی شاخه‌های مختلفی دارد... اصلا مایلم پاسخ به این سوال شما نزد خودم محفوظ بماند!» او زباله را طلای سیاه نامید اما آماری از تولید زباله در تهران نداشت. حتی سرانه ورزشی تهرانی‌ها را نمی‌دانست و با این حال آمده بود برای خدمت صادقانه. با این حال رای همین ورزشکاران بود که در رقابت نزدیک بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان حکم به برتری چمران و قالیباف داده است. در سوی دیگرماجرا، از همان ابتدا یک زمزمه در شورای شهر وجود دارد: «استعفای رضازاده، قهرمان سابق وزنه‌برداری جهان.»

خداحافظ رضازاده!
از ابتدای شهریور امسال زمزمه خداحافظی حسین رضازاده از شورای شهر تهران به گوش می‌رسد. در واقع سال قبل وقتی هادی ساعی و عباس جدیدی به علت دوشغله بودن نتوانستند در انتخابات فدراسیون تکواندو و کشتی کاندیدا شوند و احمد دنیامالی مجبور به استعفا از ریاست فدراسیون قایقرانی شد، همه نگاه‌ها به حسین رضازاده دوخته شد. فردی که همزمان با حضور در شورای شهر، ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را هم داشت. وزیر ورزش دوم شهریور درباره برخی مدیران دو یا چندشغله سخنان صریحی را به زبان آورد و از تذکر چندباره وزارت ورزش و جوانان به حسین رضازاده درخصوص مشخص کردن وضعیتش در شورای شهر یا فدراسیون وزنه‌برداری خبر داده بود. بلافاصله این روزنامه وطن امروز بود که با استناد به این گفته‌ها گفت اعضای ورزشی شورای شهر تحت فشار برای رای دادن به یک کاندیدای خاص هستنند. البته همه ورزشکاران به چمران رای دادند تا مشخص شود که اگر فشاری هم بود، از کدام سو بوده! با این حال کنار رفتن رضازاده و جایگزینی او با حبیب‌زاده عضو علی‌البدل شورای شهر می‌تواند وزنه شورای شهر را به سود اصلاح‌طلبان سنگین کند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که از بین فدراسیون و شورای شهر کدامیک را ترجیح می‌دهد؟ گفت: من از جنس ورزش هستم و علاقه دارم که در فدراسیون وزنه‌برداری به کارم ادامه دهم. حسین رضازاده روز سه‌شنبه در مورد اینکه با توجه به قانون چرا از شورای شهر استعفا نمی‌دهید؟ افزود: من اکنون تمام وقت خود را در فدراسیون صرف می‌کنم و گاهی به شورای شهر هم سر می‌زنم. اضافه شدن حبیب‌زاده به‌جای رضازاده در ظاهر تاثیری در شورای شهر تهران نخواهد داشت. در واقع اختلاف 13 به 18 به نفع چمران در انتخابات ریاست شورای شهر با این وضعیت به اختلاف 14 به 17تغییر می‌کرد که تاثیری در ریاست شورای شهر نداشت. حتی سال قبل نیز شنیده شد در اولین دور انتخاب برای شهردار تهران، رضازاده به محسن هاشمی رای داده بود و در دور بعدی به خاطر توصیه پیرهادی به قالیباف. در حالی که اصلاح‌طلبان شورا بارها بحث استیضاح شهردار تهران را مطرح می‌کنند و افرادی چون حافظی نیز دل خوشی از عملکرد شهردار تهران ندارند، اضافه شدن یک گزینه اصلاح‌طلب، بیش از همه جایگاه شهردار تهران را متزلزل می‌کند تا جایی که بر اساس یک نقل مشهور اصرارهای قالیباف سبب شد که دنیامالی ریاست فدراسیون قایقرانی را رها کند.

۱۳۹۳/۶/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...