نسخه چاپی

برانكو:

معتقدم كی‌روش باید در ایران بماند

عکس خبري -معتقدم کي‌روش بايد در ايران بماند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: «معتقدم كی‌روش باید در ایران بماند.»

به گزارش نما به نقل از روزنامه خراسان، برانکو ایوانکوویچ به فوتبال ایران بازمی‌گردد؟ او قرار است این بار نه در تیم ملی که در تیم‌های لیگ برتر مشغول به کار شود. حرف از تیم​های سپاهان و پرسپولیس به میان آمده.



برانکو که این روزها در کرواسی به سر می‌برد، می‌گوید فعلا خبری نیست و از ایران کسی با او تماس نگرفته است.



* آقای برانکو این روزها از فوتبال دور هستید، چه زمانی دوباره کار مربیگری را شروع می‌کنید؟

- بعد از جدایی از دیناموزاگرب هنوز در جایی مشغول نشده‌ام. پیشنهاداتی هم بود ولی فرصت همکاری با هیچ باشگاهی برایم مهیا نشد.



* البته در ایران چندین و چند بار نام شما مطرح شده است؛ از سپاهان بگیرید تا پرسپولیس...

- حقیقتش را بخواهید هنوز هیچ کس با من هیچ تماسی نگرفته است. من از طریق رسانه‌های ایران و دوستانی که در آنجا دارم متوجه این اخبار شدم ولی به صورت رسمی مذاکره‌ای با من صورت نگرفته است. رسانه‌ها اخباری می‌نویسند که نمی‌توان گفت به طور قطع درست هستند یا نه.



* شما همیشه از تجربه شیرین کار در ایران می‌گویید.

- بله، قبل از این‌که سوالتان را پاسخ بدهم باید یک تشکر ویژه از ایرانی‌ها بکنم. شما باعث شدید که خاطرات شیرین زیادی داشته باشم. کار در ایران برای من بسیار خوب بود. در سال‌هایی که کنار هم بودیم، لحظات تلخ و شیرینی داشتیم ولی من بیشتر لحظات شیرین در ذهنم مانده است. قهرمانی در پوسان، موفقیتی که در جام ملت‌های ۲۰۰۴ داشتیم و صعود به جام‌جهانی آلمان. اگر قبل از جام‌جهانی بازیکنان اصلی ما مصدوم نمی‌شدند، می‌توانستیم در آلمان هم موفق باشیم ولی همیشه اوضاع طوری که دوست دارید پیش نمی‌رود.



* چقدر علاقه‌مند هستید که دوباره به ایران بازگردید؟

- نمی‌توانم این علاقه را پنهان کنم. من همیشه منتظر هستم که از ایران پیشنهاد داشته باشم و بتوانم دوباره برگردم. اگر به صورت رسمی تیمی به من پیشنهاد بدهد، قطعا به آن خیلی مثبت فکر می‌کنم.



* اما درباره مالیات شما بحث‌های زیادی مطرح است، می‌گویند نمی‌توانید به ایران بازگردید چون مشکل مالیاتی دارید.

- بله، مالیات من پرداخت نشده و از این نظر مشکل دارم اما مشکل حادی نیست و حل شدنی است.



* اما سال‌ها از بدهی مالیاتی‌تان می‌گذرد و الان بیشتر و بیشتر از قبل شده است.

- نه، من در این زمینه پیگیری‌هایی داشته‌ام. رقم مالیاتم به آن اندازه‌ای نیست که فکر می‌کنید. به راحتی حل شدنی است و من می‌توانم بدون مشکلی به ایران بیایم.



* در این چند سال پیشرفتی در فوتبال ایران دیده‌اید؟

- به طور قطع فوتبال ایران نیاز به تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتری دارد اما عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی از نظر من خوب بود. شما مقابل نیجریه و آرژانتین بازی خوبی انجام دادید ولی برابر بوسنی ضعیف عمل کردید. خود من توقع نداشتم که با ۳ گل شکست بخورید. این نشان می‌دهد فوتبال ایران جای کار دارد و باید تلاش بیشتری کند. به اعتقاد من، ثبات مهم‌ترین نکته‌ای است که در فوتبال شما وجود ندارد. تغییرات زیاد باعث شده تا بیشتر برنامه‌ها و پروژه‌ها ناتمام باقی بماند.



* به احتمال فراوان کارلوس کی‌روش از تیم ملی ایران جدا می‌شود، فکر می‌کنید رفتن او به ضرر فوتبال ایران باشد؟

- کی‌روش عملکرد خوبی در جام‌جهانی داشت و توانست ایران را به تیمی قابل احترام تبدیل کند. ما نمی‌توانیم بگوییم ایران به لحاظ نتیجه خوب عمل کرد ولی در زمین عملکرد خوبی داشت. من معتقدم کی‌روش باید بماند چراکه این به همان ثبات ربط دارد. او به فوتبال ایران شخصیت داده و می‌تواند حالا تحولی ایجاد کند.



* زمان زیادی تا جام ملت‌های آسیا باقی نمانده، آیا با این شرایط می‌توان از ایران توقع موفقیت داشت.

- ایران در جام‌جهانی نسبت به تیم‌های آسیایی دیگر در زمین عملکرد بهتری داشت و قطعا می‌تواند به عنوان مدعی وارد رقابت‌ها شود ولی از دست دادن زمان به ضرر ایران است.

۱۳۹۳/۶/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...