نسخه چاپی

آخرین وضعیت بازیكنان خارجی مد نظر علی دایی

به گزارش نما به نقل از فیفا دی،دایی اعتقاد دارد جذب بازیکن خارجی نیازمند یک پروسه است و بدون انجام تست فنی و تنها با تماشای فیلم تلاش های یک بازیکن در میدان، حاضر نیست به خرید آن بازیکن رضایت بدهد. شاید این مساله ریشه در یک تفکر حرفه ای دارد اما مشکل از آنجایی شروع می شود که بازیکنان خوب خارجی اصلا و ابدا حاضر نیستند در تمرین تیم های ایرانی تست فنی بدهند. نمونه اش همین مایکل اوماناست که شرایط جالبی داشت. او با پشتوانه حضور در جام جهانی به پرسپولیس پیوست و حتی یک دقیقه هم تست نداد. از سوی دیگر، تا به حال هر بازیکنی که برای دادن تست به تمرین پرسپولیس آمده، دیپورت شده زیرا بازیکنانی نبودند که به لحاظ فنی، شرایط فوق العاده ای داشته باشند.

همچنین ایوان سسار از بوسنی و الکساندر سولیک از صربستان که در لیگ آذربایجان بازی می کند نیز نظر دایی را جلب نکردند. یک بازیکن استرالیایی هم قبول نکرد به تمرین پرسپولیس برود و تست بدهد. این بازیکن، حتی به تهران هم آمده بود چون فکر می کرد به سرعت با پرسپولیس عقدقرارداد می کند. او یک مدافع بود که می توانست در دو پست بازی کند ولی از آنجا که نخواست زیر نظر دایی تست بدهد، باشگاه پرسپولیس هم نامش را از لیست خریدهای خود خارج کرد. علیرضا رحیمی همواره این موضوع را اعلام کرده که جذب بازیکن خارجی تنها به خواسته و دستور دایی انجام می گیرد و باشگاه هیچ موضوعیتی در این خصوص ندارد.

در ادامه دیپورتی ها، نام یک هافبک پرتغالی به نام میگوئل هم به چشم می خورد. فیلم بازی های این بازیکن به دست دایی رسیده بود ولی سرمربی پرسپولیس از میگوئل هم خواست تا به تهران بیاید ولی این بازیکن هم از درخواست باشگاه پرسپولیس سر باز زد تا نیامده، دیپورت شود! جالب اینکه آخرین بازیکن خارجی که با تست فنی به پرسپولیس پیوست، مارکو اسچپانوویچ بود. دایی شخصا این بازیکن را به لحاظ فنی تائید کرد اما در نهایت، مارکو فقط 90 دقیقه در ترکیب سرخپوشان به میدان رفت و در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم، سرمربی سرخپوشان رسما در مصاحبه با ارگان خبری باشگاه گفت:” در انتخاب و خرید این بازیکن دچار اشتباه شدم.”

۱۳۹۳/۶/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...