نسخه چاپی

جشن ملی سینما با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز معاون سینما برگزار شد

بازگشت روز ملی سینما به تقویم

در شب 21 شهریورماه جشنی از سوی معاونت سازمان سینمایی در هتل استقلال برگزار شد. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با حجت الله ایوبی روی سن حاضر شدند و طی چند خبر خوش سینمایی، از برگشتن روز ملی سینما در سال 1394 به تقویم خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از هنرآنلاین،شب گذشته مراسم جشن ملی سینما با حضور گسترده هنرمندان در هتل بزرگ استقلال برگزار شد. در این نشست علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی خبرهای خوش سینمایی را اینگونه عنوان کرد: از همان بدو ورودم به عرصه هنر به خصوص سینما، شعار اقتصاد و فرهنگ را داده بودم و خوشحالم که این امر در شرف تحقق است. برای دومینن سال روز ملی سینما به عنوان روز ملی سینما سلام مطرح شد و سینماهای کشور 50 درصد تخفیف را برای مردم در نظر گرفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این مراسم بیان کرد: جا دارد خوشحال و خوشبخت باشیم که سینما هم به تقویم ملی کشور برگشته و همچنین سینما در سبد کالا خانوار ایرانی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: سعی کرده‌ایم که با دقت بیشتری نسبت به سال‌های گذشته فیلمنامه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. تا کمتر فیلمی داشته باشیم که با مشکل عدم اکران روبرو شوند. این مجوزها باید با تدبیر و بررسی برای صدور ساخت فیلم‌ها داده شود.

از دیگر خبرهای خوش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شب جشن ملی سینما به مسئله ساخت سالن‌ها با تجهیزات صداگذاری در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: مسئله سالن‌سازی در شهرستان‌ها را به شکلی جدی دنبال می‌کنیم. طرح راه‌اندازی مدرسه عالی سینما نیز در دست بررسی و اجرا قرار گرفته است. همچنین قرار است موضوع سینما کارت نیز پیگیری شود.

۱۳۹۳/۶/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...