نسخه چاپی

بررسی طرح كاهش ساعت كاری زنان شاغل

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح كاهش ساعت كاری زنان شاغل مهر یا اوایل آبان در دستور كار مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش نما، فاطمه آلیا در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان این‌که ارائه لایحه بیمه زنان خانه‌دار از سوی دولت برای حمایت از تمام زنان‌ خانه‌دار یک ضرورت محسوب می‌شود، گفت: در قانون بودجه سال 92 تصویب شد که سالانه 200 هزار زن خانه‌دار با اولویت سرپرست خانوار، بیمه شوند که ما برای اجرای این قانون پیگیری‌های لازم را انجام دادیم و در این راستا از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوال کردیم که وی گفت این امر در حال انجام است و نامه مکتوب ارسال کرد که 30 درصد این امر صورت گرفته است.

نماینده مردم در مجلس شوراس اسلامی با اشاره به این‌که می‌خواستیم بدانیم که از کدام شهرستان و با کدام شاخص 30 درصد کار انجام شده است، گفت: برای بودجه سال 93 قرار شد این امر مدنظر قرار گیرد که شورای نگهبان رد و مطرح کرد که باید قانون دائمی در این زمینه وجود داشته باشد.

آلیا در خصوص آخرین وضعیت لایحه بیمه‌زنان خانه‌دار با بیان این‌که قرار بر این شد قانون دائمی برای این امر در نظر گیرند که این امر از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری باید صورت گیرد، اظهار داشت: لایحه بیمه زنان خانه‌دار باید شامل تمام زنان خانه‌دار قرار گیرد چرا که بسیاری از زنان در خانه مدیریت خانه را بر عهده دارند و باید از امتیازاتی برخوردار باشند.

وی با بیان این که معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری مطرح کرده است که لایحه امنیت زنان و بیمه زنان‌خانه‌دار را در دستور کار قرار داد و در حال انجام است، گفت: باید هر چه‌ زودتر لایحه بیمه‌ زنان‌ خانه‌دار به مجلس شورای اسلامی ارائه شود چرا که این لایحه یک رویکرد و توجه به زنان و حقوق آن‌هاست.

نماینده مردم در مجلس شوراس اسلامی افزود: در یک سطحی سازمان تأمین اجتماعی براساس ضوابط با در نظر گرفتن سهمی از پرداخت از سوی زنان این اقدام را انجام داده است ولی برای بسیاری از زنان ارائه چنین سهمی سنگین است.

آلیا با بیان این‌که لایحه بیمه‌زنان خانه‌دار بار مالی به دنبال دارد، گفت: برای زنان شاغل موضوعاتی از قبیل کاهش ساعت‌کاری و افزایش مرخصی زایمان در نظر گرفته می‌شود چرا نباید برای زنان خانه‌دار امتیازی در نظر گرفت وقتی آن‌ها به عنوان مهم‌ترین قشر در خانواده محسوب می‌شوند و جایگاهی بالا دارند.

وی ادامه داد: ارائه لایحه بیمه زنان برای ارزش‌ نهادن به مدیریت خانه‌داری و جایگاه خانه‌داری می‌تواند بسیار مهم و ضروری باشد.

نماینده مردم در مجلس شوراس اسلامی در خصوص کاهش ساعت کاری زنان شاغل گفت: این امر در مهر‌ماه یا اوایل آبان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد که باید بگویم نه تنها زنان شاغل در دستگاه‌ دولتی بلکه شاغلان مشمول قانون کار نیز باید از این امتیاز برخوردار باشند همچنین بخش‌های خصوصی و غیر دولتی از معافیت کاری بهره ببرند.

۱۳۹۳/۶/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...