نسخه چاپی

رتبه پنجم آلودگی به ایران رسید

بر اساس تازه ترین ارزیابی سازمان بهداشت جهانی ایران از نظر وضعیت آلودگی هوا در رده آلوده ترین كشورهای جهان قرار دارد و از این نظر رتبه پنجم را كسب كرده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سایت "کرتو" با انتشار بخش هایی از گزارش تازه منتشر شده سازمان بهداشت جهانی نوشت:"ایران با دارا بودن 26 پی پی ام آلاینده در هر 76 میکروگرم به ازای هر واحد متر هوا از نظر آلودگی هوا در رده پنجم جهان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، یکی از علل اصلی آلودگی هوا در ایران فقدان کیفیت مناسب مواد تولیدی در ایران و سوخت مورد استفاده خودروها است. بنزین مورد استفاده در ایران کیفیت خوبی ندارد، مصالح ساختمانی مورد استفاده در ایران دارای "آزبست" هستند و هم چنین ازدحام جمعیت بیش از حد و اکثرا جوانان در خیابان ها با خودرو باعث تشدید وضعیت آلودگی هوا در آن کشور شده است.

با این حال، همین جمعیت جوان ایرانی برای حمایت از محیط زیست و کاهش آلودگی در آن ابتکار عمل هایی را به خرج داده اند. برای مثال، حوانان ایرانی پیش تر با آغاز کارزاری اجتماعی خواستار کمک همه شهروندان به کاهش آلودگی های زیست محیطی از جمله آلودگی هوا و یا جلوگیری از شکار غیرقانونی حیوانات شده اند. این موضوع نشان می دهد که ایران از نظر آگاهی بخشی درباره آلودگی های زیست محیطی از جمله آلودگی هوا در آینده در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت."

در ارزیابی سازمان بهداشت جهانی به دیگر کشورهای صدرنشین از نظر بالا بودن میزان آلودگی هوا نیز اشاره شده و در این باره آمده است:"پاکستان در این جدول در رتبه نخست قرار دارد. شدت آلودگی هوا در آن کشور به حدی است که به مرز خطرناکی برای تنفس شهروندان رسیده است. آلودگی هوا در پاکستان سالانه باعث بستری شدن دست کم 80 هزار در سال شده است. البته در این باره شرکت هایی از جمله "کوکاکولا" اقداماتی را برای مقابله با تشدید آلودگی های زیست محیطی در پاکستان انجام داده اند.

رتبه دوم آلودگی هوا نیز متعلق به قطر است. علت اصلی این موضوع ساخت و سازهای بسیار در نواحی کوچک است.

افغانستان در رتبه سوم قرار دارد. سوخت نامناسب، انفجارها و مصالح ساختمانی بد کیفیت علت اصلی آلودگی هوا در آن کشور بوده اند.

بر اساس این گزارس بنگلادش نیز در رتبه چهارم بین المللی قرار دارد که علت آن ضعیف بودن بخش صنعت در آن کشور و عدم رعایت استانداردهای جهانی از سوی شرکت های تولیدی و صنعتی فعال در بنگلادش است."


۱۳۹۳/۶/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...