نسخه چاپی

وظیفه آموزش ائتلاف مبارزه باداعش به عهده كیست؟

یك روزنامه انگلیسی نوشت: اعضای "ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش" تصمیم گرفتند تا ارتشی را برای مبارزه با این گروه تروریستی تشكیل دهند كه وظیفه آموزش و سازمان دهی آنان بر عهده تركیه، عربستان و اردن خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از ابنا، روزنامه تایمز لندن از توافقات پشت پرده نشست چند روز قبل جده که با نام ایجاد ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش برگزار شده بود خبر داد. این روزنامه با بیان این که کشورهای حاضر تصمیم گرفته اند تا با نام مبارزه با داعش ارتش دومی را برای مبارزه در سوریه تشکیل دهند٬ نوشت: وظیفه آموزش و سازمان دهی این ارتش جدید بر عهده ترکیه، عربستان و اردن خواهد بود.

در نشست جده که با حضور اعضای اتحادیه کشورهای خلیج فارس و «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا٬ برگزار شد؛ تصمیم گرفته شده است تا سه کشور نام برده نسبت به تربیت نیروهای ارتش تازه تاسیس ـ که ابتدا وظیفه مبارزه با داعش و سپس دولت سوریه را برعهده خواهد گرفت ـ متعهد شوند.

مرحله نخست این ارتش با آموزش ۴ هزار نیروی تازه نفس توسط کارشناسان سازمان سیا در اردن انجام شده است. پس از آموزش این ۴ هزار نفر تصمیم گرفته شده است تا با تاسیس پایگاه های نظامی در سه کشور ترکیه، اردن و عربستان نیروهای جدیدی نیز به آن اضافه شود. گفتنی است٬ یکی از راه کارهای اوباما برای مبارزه با داعش تقویت گروه های تروریستی ملایم در برابر آنها است تا با استفاده از این گروه‌ها خطر داعش در منطقه دفع شود.

هیچ کدام از کارشناسان آمریکایی در مورد این که چه تضمینی برای تبدیل نشدن این گروه‌های ملایم به گروه های تندرو در آینده وجود دارد توضیحی ارایه نکرده‌اند.

۱۳۹۳/۶/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...