كودك 14ماهه از چنگ ادم‌ربا نجات یافت

جوان دانشجویی كه خودروی پژو پارسی را به همراه كودك 14ماهه ربوده بود در كمتر از یك ساعت دستگیر شد.

به گزارش نما، فرمانده انتظامی خراسان رضوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: گزارش یک فقره سرقت خودروی سواری به همراه یک کودک 14ماهه که در داخل خودور بوده در ساعت 12 جمعه شب گذشته به تیم‌های گشت عملیات کلانتری 12سبزوار اطلاع داده شد که بلافاصله ماموران به محل سرقت، خیابان بیهقی سبزوار، مراجعه کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی ضمن مراجعه به محل با مالک خودرو که عموی کودک ربوده شده بود، مواجه شدند که وی اظهار داشت: تنها چند دقیقه در مقابل بانک توقف و از عابر بانک مبلغی را برداشت کنم در این لحظه فردی ناشناس با سو استفاده از سهل انگاری خودرو را به همراه برادر زاده‌ام به سرقت برد.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود:‌با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع مشخصات خودرو سفید رنگ به تمامی واحدهای گشت و عملیات فرماندهی انتظامی سبزوار اعلام شد و گروهی از اقوام و نزدیکان کودک نیز وارد عمل شدند تا پلیس را در اجرای طرح مهار و پیدا کردن رباینده کمک کنند.

سرتیپ بهمن امیری مقدم ادامه داد: پس از گذشت دقایقی خودرو سرقت شده با سه سرنشین در یکی از خیابان‌های شهر سبزوار مشاهده شد که ماموران انتظامی به تعقیب خودرو پرداختند و پس از گذشت حدود 25دقیقه خودرو در میدان شریعتی شهر سبزوار با خودرو سواری دیگر برخورد کرد و پس از آن با ورود به خیابان اصلی با یک پیکان وانت نیز به شدت تصادف کرد که در این لحظه راننده خودرو به سرعت از خودرو پیاده و پا به فرار گذاشت که ماموران انتظامی با شلیک تیر هوایی وی را دستگیر و همچنین دو سرنشین دیگر خودرو نیز بازداشت شدند و کودک صحیح و سالم از چنگال آدم ربایان نجات یافت.

این مقام مسئول انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: سرنشینان خودرو در بازجویی های اولیه اظهار داشتند که از موضوع سرقتی بودن خودرو و ربوده شدن کودک بی اطلاع هستند چرا که آن‌ها مسافر و به مقصد تهران سوار بر این خودرو سواری شده‌اند.

بر اساس گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، متهم پرونده در بازجویی پلیس اعتراف کرد: اوایل شب همراه دوستم به یک فروشگاه مراجعه و چند کاپشن سرقت کردیم و سپس من به دنبال خودرو مدل بالایی می‌گشتم که آن را سرقت و به تهران بروم که در یکی از خیابان‌ها با خودرو پژو پارسی مواجه شدم که خودرو روشن بود و من از سهل انگاری راننده استفاده کرده و آن را سرقت کردم.

سرتیپ بهمن امیر مقدم در پایان تصریح کرد:‌ در پی اتهام متهم اصلی پرونده پلیس همدست وی را که در سرقت لباس‌ها همراه او بود را نیز دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

۱۳۹۳/۹/۲

اخبار مرتبط