دیدار كری و فابیوس ۱۶ اسفندماه درباره ایران

وزیر خارجه آمریكا در صدد است، ۱۶ اسفندماه به فرانسه سفر كند تا با همتای خود در خصوص موضوع مذاكرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت‌وگو كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه خود تصریح کرد که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، علاوه بر سفر به سوئیس، عربستان و انگلیس قصد دارد روز شنبه هفتم مارس (16 اسفندماه) به فرانسه سفر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت خارجه آمریکا، کری در سفر خود به فرانسه قصد دارد با «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله اوکراین، داعش و مذاکرات هسته ای ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

اتحادیه اروپا امروز (جمعه) اعلام کرد مدیران سیاسی ایران و گروه موسوم به 1+5 روز پنج‌شنبه در شهر مونترو سوئیس دیدار می‌کنند.

«کاترین ری» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این خبر گفت: «اتحادیه اروپا تمام تلاش‌های ممکن را صور می‌دهد تا این مذاکرات را به نحوی تسهیل کند که به موفقیت ختم شوند.»

بر اساس برنامه اعلام‌شده وزارت خارجه آمریکا، جان کری وزیر خارجه آمریکا هم قرار است روز دوشنبه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود در شهر مونترو دیدار کند.

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) دوشنبه این هفته در حالی در شهر ژنو برگزار شد که هر دو طرف از حصول پیشرفت در گفت‌وگوها خبر دادند.

بر اساس دومین تمدید توافق موقت هسته‌ای، طرفین برای رسیدن به توافق جامع، تا روز نهم تیر ماه سال آینده زمان دارند. با این حال طرف غربی اعلام کرده است که به دنبال رسیدن به تفاهم سیاسی تا پایان مارس (اوایل فروردین) است.

۱۳۹۳/۱۲/۹

اخبار مرتبط