احضار وزارت خارجه سفیر پاكستان در ایران

نماینده مردم چابهار، كنارك و نیكشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه در خصوص اتفاق تلخ شب گذشته در مرز جنوب شرقی ایران، سفیر پاكستان را احضار كند.

به گزارش نما، محمد یعقوب جدگال در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این اتفاق های تلخ متاسفانه به سبب عدم نظارت نقاط مرزی پاکستان رخ می دهد که تروریست ها به راحتی وارد خاک شده و دست به جنایت می زنند و در این زمینه دولت پاکستان باید پاسخگو باشد.

وی افزود: سال ها است که استان از سوی همسایه جنوب شرقی ضربه می خورد، وزارت خارجه این سری باید به طور قاطع با این موضوع برخورد کند چرا که خواست مردم حوزه انتخابیه ام این است.

نماینده مردم در مجلس بیان کرد: از کمیسیون امنیت ملی و هیات رئیسه مجلس نیز خواستارم بررسی این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند تا عاملان شهادت فرزندان ایران زمین هر چه زودتر به سزای عمل خود برسند.

وی ایجاد ناامنی در سیستان و بلوچستان را خواست دشمنان انقلاب دانست و گفت: طی ۳۶ سال گذشته بارها و بارها اشرار و تروریست ها به منظور تحت شعاع قرار دادن امنیت ملی ایران این خطه را در نظر گرفته اند اما همواره با هوشیاری و بصیرت مردم و معتمدان با شکست روبرو شدند.

جدگال تاکید کرد: مسئولان همچنین در زمینه تخصیص بودجه لازم برای انسداد مرز در جنوب استان نیز اهتمام بیشتری به خرج دهند تا بیش از این شاهد اتفاق های تلخ نباشیم.

وی افزود: باید کلیه رفت آمد ها در مرز با نظارت دقیق انجام شود تا دیگر افراد به راحتی نتوانند از حیات خلوت خود وارد کشور شده و دست به این اقدامات کور بزنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شب گذشته طی کمین اشرار مسلح در منطقه مرزی معروف به میل ۲۳۹ در جنوب شرق ایران هشت مامور مرزبانی شهید شدند.

۱۳۹۴/۱/۱۸

اخبار مرتبط