پیگیری افزایش مرخصی زایمان

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: موضوع بیمه زنان خانه دار از دو مسیر دنبال می شود و در نوبت رسیدگی كمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد.ضمن اینكه اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان را هم در دست پیگیری داریم.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، شهیدخت مولاوردی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: بیمه زنان خانه دار به صورت جداگانه با مشارکت سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حال بررسی و رسیدگی است.

وی تصریح کرد: اصرار ما این است که سازمان های ذی ربط را برای بیمه کردن زنان خانه دار مجاب کنیم چون ارایه لایحه به تنهایی کافی نیست.

مولاوردی اضافه کرد: اگر سازمان هایی مانند تامین اجتماعی برای بیمه کردن زنان خانه دار متقاعد نشوند موقع اجرا از آن امتناع می کنند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: شورای نگهبان سال گذشته هنگام بررسی این لایحه اظهار داشت که این لایحه باید تبدیل به قانون شود و ردیف اعتباری 15میلیارد تومانی آن حفظ شد.

وی تاکید کرد: لایحه بیمه زنان خانه دار در دست اقدام است و اگر مرحله هیات دولت را طی کند وارد مجلس شورای اسلامی می شود.

بیشترین پیگیری برای افزایش مرخصی زایمان

وی ادامه داد: معاونت امور زنان ریاست جمهوری بیشترین پیگیری را برای اجرای افزایش مرخصی زایمان زنان داشته است تا با ایجاد توازن بین کار و زندگی زنان تسهیلات بیشتری برای زنان شاغل قائل شود.

وی ادامه داد: آخرین مکاتبات ما در این زمینه مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که از آنان خواسته ایم این مساله در سیاست های ابلاغی افزایش جمعیت لحاظ شود زیرا اگر دستگاه ها می توانستند این قانون را از اعتبارات خود اجرا کنند ، تاکنون آن را اجرا می کردند.

وی یادآور شد :در کنار پیگیری افزایش مرخصی زایمان ، از سایر سیاست ها مربوط به زنان غافل نیستیم و به طور مثال باید مشوق های لازم برای کارفرمایان خصوصی را در نظر بگیریم که بار مالی دارد.

۱۳۹۴/۱/۱۸

اخبار مرتبط