واكنش تركیه به حكم زندان محمد مرسی

وزارت خارجه تركیه در بیانیه‌ای نسبت به حكم دادگاه مصر مبنی بر ۲۰ سال زندان برای رئیس‌جمهور سابق این كشور به شدت ابراز نگرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای نسبت به حکم دادگاهی در مصر مبنی بر ۲۰ سال زندان برای محمد مرسی، رئیس‌جمهور سابق این کشور شدت ابراز نگرانی کرد.

رویترز در خبری به نقل از وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد: حکم زندان مرسی نگرانی‌ها درباره آینده دموکراسی در مصر را افزایش خواهد داد. روز گذشته دادگاه جنایی قاهره پس از برگزاری جلسه و قرائت حکم، محمد مرسی و ۱۲ تن دیگر از اعضای اخوان المسلمین از جمله محمد البلتاجی و عصام العریان وجدی غنیم، را در این پرونده به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

کمیته حقوقی جماعت اخوان المسلمین اعلام کرد که به حکم صادره علیه محمد مرسی مبنی بر ۲۰ سال حبس در پرونده حوادث کاخ الاتحادیه، اعتراض خواهد کرد. فرزند محمد مرسی رئیس جمهور مخلوع مصر حکم دادگاه مصر علیه پدرش را غیرقانونی و سیاسی خواند. شواری انقلابیون مصر نیز حکم دادگاه جنایی قاهره علیه رئیس‌جمهور برکنار شده این کشور را مضحک توصیف کرد.

هواداران محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر نیز بعد از حکم دادگاه جنایی قاهره علیه وی، در اعتراض به این حکم تظاهرات کردند.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط