امیدوارم بهداشت پایتخت سامان یابد

وزیر بهداشت خطاب به فرماندار تهران گفت: امیدوارم بهداشت پایتخت سامان یابد زیرا كشور پیشرفته با مردمان علیل و بیمار موفق نمی‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در همایش هفته سلامت که وزرای آموزش و پرورش، تعاون حضور داشتند اظهار داشت: یکی از موفقیت‌های دولت‌های اروپایی و آمریکایی این است که به محیط زیست خود توجه می‌کنند بنابر این رئیس جمهور نیز در یکی از مهمترین مصاحبه‌های تلویزیونی خود با مردم دغدغه خود را محیط زیست اعلام کرد.

* کشور پیشرفته با مردم علیل امکان ندارد

وزیر بهداشت در ادامه با تشکر از معاون اول رئیس جمهور که بعد از رئیس جمهور بیشترین حمایت‌ها را در حوزه سلامت داشته است بیانداشت: داشتن یک کشور پیشرفته با مردم علیل و بیمار امکان ندارد. حتی عبادت خوب نیز سلامتی می‌خواهد.بنابر این چطور می‌توان مسلمان باشیم و به بهداشت و دستگاه متولیان توجه نکرد.

هاشمی تصریح کرد: در حوزه سلامت مشکلات بسیاری داریم کار سختی در پیش رو است به هر حال حدود ۸۰ درصد مولفه‌های سلامت خارج از سیستم وزارت بهداشت است و وزارتخانه‌هایی مانند آموزش و پرورش، صنعت و نهادهای فرهنگی در آن دخیل هستند و حتی بیکاری، بیسوادی، تصادفات می‌تواند در فرهنگ عمومی سلامت کشور تاثیرگذار باشد. ما از گذشته به صورت مورثی گرفتار این مشکلات هستیم.

وی با اشاره به گرفتاری حدود ۱۲ میلیون ایرانی دچار مشکلات بیمارهای روانی و روان‌پرشی هستند که مولفه‌هایی که عنوان شد در این زمینه دخیل هستند، عنوان کرد: امیدوارم براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب پراکندگی تصمیم‌گیری در حوزه سلامت سامان پیدا کند.

هاشمی ادامه داد: در زمینه جلوگیری ازتولید کالاهای آسیب رسان نیز اگر نمی‌توانیم آن را محدود کنیم ولی می‌توان براساس تجربه دنیا مالیات بر این کالاها را افزایش داد.

وزیر بهداشت در پایان با خطاب قرار دادن هاشمی فرماندار تهران خاطرنشان کرد:‌ آقای هاشمی با وجود تعدد دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران باید به خیلی از موارد رسیدگی کند بنابر این امیدوارم بهداشت پایتخت سامان یابد زیرا پیشگیری از درمان همیشه کم هزینه‌تر خواهد بود.

۱۳۹۴/۲/۶

اخبار مرتبط