«شیخ سلمان» به 4 سال حبس محكوم شد

عکس خبري -«شيخ سلمان» به 4 سال حبس محکوم شد

«جمعیت الوفاق» بحرین اعلام كرد كه رهبر معارضان این كشور از اتهام تلاش برای تغییر نظام تبرئه اما به سه اتهام دیگر، به تحمل چهار سال حبس محكوم شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، «جمعیت الوفاق» بحرین، صبح امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که دادگاه منامه، حکم «شیخ علی سلمان» را امروز صادر و او را به تحمل چهار سال حبس محکوم کرد.

جمعیت الوفاق در صفحه رسمی «توئیتر» خود اعلام کرد: رژیم بحرین اوضاع را به سمت بحرانی‌تر شدن سوق داد و حکم حبس 4 ساله برای شیخ علی سلمان رهبر معارضان بحرین صادر کرد.

از طرفی دیگر، وبگاه خبری «مرآة البحرین» نوشت که دادگاه جنایی چهارم به ریاست قاضی «علی بن خلیفه الظهرانی» و عضویت دو قاضی دیگر «حمد بن سلمان آل خلیفه» و «سید محمد عزت» حکم رهبر معارضان بحرین و دبیر کل جمعیت الوفاق را اعلام و او را به چهار سال حبس محکوم کرد.

تأیید وکیل شیخ سلمان

«عبدالله الشملاوی»، عضو هیئت وکلای شیخ سلمان نیز صدور این حکم را تأیید کرد و در صفحه توئیتر خود گفت: دادگاه حکم شیخ سلمان را بر خلاف اینکه ما را از سخن گفتن و دفاع از او منع کرد، صادر کرد. او افزود که نیروهای امنیتی به طور گسترده در اطراف دادگاه مستقر شده‌اند و کارت شناسایی افراد (حاضر و وارد شونده به ساختمان دادگاه) را به دقت بررسی می‌کنند.

دادگاه جنایی چهارم بحرین، شیخ علی سلمان را از اتهام تبلیغ برای تغییر نظام سیاسی با استفاده از زور و تهدید به ابزار غیرمشروع تبرئه کرد.

در مقابل او به تحریک بر قانون شکنی و تحریک آشکار علیه اتباع یک مذهب خاص که امنیت عمومی را بر هم می‌زند و همچنین به دلیل اهانت به وزارت کشور، متهم شد.

شیخ سلمان رهبر جمعیت الوفاق بحرین که رهبر معارضان سیاسی این کشور شمرده می‌شود، 28 دسامبر سال گذشته بازداشت شده بود.

جمعیت الوفاق در صحفه توئیتر خود، این حکم را تشدید کننده اوضاع این کشور دانست که مردم از سال 2011 تاکنون خواستار اصلاحات سیاسی و اجتماعی در این کشور هستند اما از سال 2011 با سرکوب نظامی بحرین و عربستان تحت پوشش نیروهای «سپر جزیره» وابسته به شورای همکاری خلیج فارس، روبه‌رو شده‌اند.

13940326000379_PhotoL.jpg

۱۳۹۴/۳/۲۶

اخبار مرتبط