كاهش مصرف برق تهران نسبت به سال گذشته

مدیر عامل شركت برق منطقه‌ای تهران گفت: طی دو هفته اخیر روزانه 8700 مگاوات برق در تهران مصرف شده و این در حالی‌است كه سال گذشته این میزان 9 هزار مگاوات بوده است.

به گزارش نما به نقل از راه دانا، مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: طی دو هفته اخیر روزانه 8700 مگاوات برق در تهران مصرف شده و این در حالی‌است که سال گذشته این میزان 9 هزار مگاوات بوده است.



سید زمان حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، ظرفیت نصب شده برق را در تهران 12 هزار مگاوات عنوان و اظهار کرد: با توجه به پارامترهای گوناگون تنها 70 درصد از این ظرفیت تولید می‌شود.



مدیر عامل شرکت برق تهران با بیان این‌که فصل تابستان اوج مصرف برق در طول سال است، گفت: در این فصل مشترکین باید نهایت همکاری را داشته باشند که البته سال گذشته ما شاهد این همکاری بودیم، اما در شرایط فعلی انتظار همکاری و مساعدت بیشتر مشترکین است.



حسینی مشترکین برق را به دو دسته منازل مسکونی و ادارات و شرکت‌ها تقسیم کرد و افزود: در منازل مسکونی انتظار می‌رود که در ساعات اوج مصرف از وسائل پرمصرف همچون اتو، ماشین لباسشویی و غیره استفاده نشود.



مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: با نزدیک‌شدن به فصل تابستان استفاده از کولر‌های گازی افزایش یافته و این در حالی است که کولر‌های گازی چهار برابر بیشتر از کولر‌های آبی برق مصرف می‌کند.



حسینی با بیان این‌که مهم‌ترین نکته در استفاده از کولر‌های گازی استاندارد‌ بودن آن است، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر کولر‌های گازی غیراستاندارد در بازار وجود دارد که موجب افزایش مصرف برق می‌شود.



وی ادامه داد: باید جایگاه قرار‌گرفتن کولر گازی در پشت بام مناسب و دور از تابش مستقیم خورشید باشد، چرا که این مساله موجب افزایش فشار و مصرف برق می‌شود.



وی یکی‌دیگر از راهکارهای پایین‌آمدن مصرف برق را استفاده از پنجره‌های دو جداره و عایق‌کاری عنوان و اظهار کرد: ادارت و بخش‌های خصوصی باید سیستم گرمایشی و سرمایشی خود را تنظیم و از برندهای استاندارد و در رده A استفاده کنند.



مدیر عامل شرکت برق تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی دولت در راستای کاهش مصرف برق گفت: از طریق استانداری و جلسات پیاپی که برگزار شد این سازمان تیم نظارتی را برای بررسی وضعیت مصرف برق در سازمان‌های دولتی راه اندازی کرد به گونه‌ای که این تیم با بازرسی از ادارات دولتی آنها را تشویق و یا مورد تذکر قرار می‌دهد.



وی با اشاره به چالش‌های پیش‌روی صنعت برق اظهار کرد: مهم‌ترین معضلی که در این صنعت وجود دارد، ارزان‌بودن تعرفه‌های برقی است، چرا که این مساله موجب تحمیل فشار به دولت و هدررفت برق شده است.

۱۳۹۴/۴/۱

اخبار مرتبط