ورود ۶۵ درصد مواد مخدر به ایران از مرز پاكستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از كسب رتبه نخست توسط جمهوری اسلامی ایران در كشف مواد مخدر جهان خبر داد و تاكید كرد: ۶۵ درصد مواد مخدر وارد شده به ایران از طریق مرز پاكستان است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار ‌علی مؤید ظهر امروز در نشست خبری کارگاه تعالی رفتار کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا که در هتل گلستان مشهد برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه پلیس مبارزه با مواد‌مخدر تمام تلاش خود را برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و اعتیاد به انجام رسانده و نتیجه عملکرد آن نیز بازتاب‌های مناسبی در جامعه به همراه داشته است.

وی ضمن اظهار قدردانی از ارتباط مناسب رسانه‌ها با پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تصریح کرد: این ارتباط مناسب می‌تواند کمک‌دهنده‌ پلیس برای امجام بهتر وظایف خود باشد.

رئیس پلیس مواد مخدر ناجا تلاش برای پیشگیری از ورود مواد مخدر به داخل خاک ایران را یکی از مأموریت‌های این نهاد عنوان کرد و افزود: برخورد جدی با خرده فروشان، تمرکز بر شرق کشور و پاکسازی محلات از معتادان از دیکر محورهای فعالیت این نهاد در راستای جلوگیری از پدیده اعتیاد در جامعه است.

مویدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰۰ تن مواد مخدر کشف شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ تن از این میزان متعلق به خراسان رضوی بوده است، خراسان رضوی به‌دلیل همجواری با کشور افغانستان بیش از سایر استان‌ها، مورد توجه پلیس قرار دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: بخش زیادی از مواد مخدر سنتی وارد شده به کشور از طریق این مرزها بوده است.

مویدی خاطرنشان کرد: همچنین در محموله‌های کشف شده میزان زیادی حشیش، هروئین، تریاک و دیگر مواردی از این دست بوده و درصد کمی شامل مواد مخدر صنعتی بوده است.

وی ۶۵ درصد مواد مخدر وارد شده به ایران را از طریق مرز پاکستان عنوان کرد و افزود: ۳۵ درصد باقی‌مانده از دیگر مرزهای مشترک به‌ویژه افغانستان وارد کشور می‌شوند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه خانواده‌ها باید دقت بیشتری روی فرزندان خود در زمینه ابتلاء به بیماری اعتیاد داشته باشند، تأکید کرد: متأسفانه سن ابتلاء به اعتیاد به‌شدت کاهش یافته است.

۱۳۹۴/۵/۱۲

اخبار مرتبط