بزرگترین مسجد اروپا در آتش سوخت

مسجد 'بیت الفتوح ' واقع در جنوب غرب لندن كه گفته می شود بزرگ ترین مسجد در غرب اروپا است، بعد از ظهر روز شنبه به دلایل نامشخصی دچار آتش سوزی شدید شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: مسجد 'بیت الفتوح ' واقع در جنوب غرب لندن که گفته می شود بزرگ ترین مسجد در غرب اروپا است، بعد از ظهر روز شنبه به دلایل نامشخصی دچار آتش سوزی شدید شد.

یک سخنگوی آتش نشانی گفته برای مهار آتش سوزی گسترده در مسجد بیت الفتوح که در منطقه موردن قرار دارد، بیش 70 آتش نشان به محل اعزام شده است.

به گفته این سخنگو، طبقات اول و دوم این مسجد مدرن و جدیدالاحداث دستخوش حریق شدید شده و تلاش می شود که از سرایت آتش به سایر بخش های این مسجد جلوگیری شود.

یک سخنگوی سرویس اورژانس لندن نیز اعلام کرده که تاکنون یک نفر به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از این آتش سوزی به بیمارستان منتقل شده است.

'استفان آلمبریتیس' رییس شورای منطقه موردن نیز با شوک آور خواندن وقوع آتش سوزی در مسجد بیت الفتوح بیان داشته است احتمال دارد این مسجد به دلیل پخت غذا در آن، دستخوش آتش سوزی شده باشد.

وی در همین حال احتمال عمدی بودن این آتش سوزی نیز رد نکرده است.

تاکنون گزارشی از سوی مقامات مسوول در مورد علت اصلی بروز این آتش سوزی منتشر نشده است.

در حال حاضر شمار زیادی از نیروهای آتش نشانی، اورژانس و پلیس در منطقه حضور دارند و ترافیک شدیدی نیز در خیابان های اطراف این مسجد ایجاد شده است.

مسجد بیت الفتوح که توسط انجمن مسلمانان احمدیه انگلیس در اکتبر 2003 میلادی به بهره برداری رسیده، دارای بخش های مختلفی از جمله سالن های متعدد برای برپایی اجتماعات است.

این مسجد که گفته می شود پانزدهمین مسجد بزرگ دنیا است، بیش از ده هزار نمازگزار ظرفیت دارد و در زمینی به مساحت 21 هزار متر مربع ساخته شده است.

براساس گزارش های منتشر شده، ساخت این مسجد پنج میلیون و 500 هزار پوند هزینه در برداشته و تمامی هزینه های آن از مبالغ اهدایی به انجمن مسلمانان احمدیه تأمین شده است.

۱۳۹۴/۷/۵

اخبار مرتبط