روزنامه مصری:

خون حجاج بر گردن آل سعود است

یك روزنامه مصری ضمن اعلام حمایت از مواضع ایران درباره فاجعه منا؛ اعلام كرد خون حجاج جان باخته در این حادثه بر گردن عربستان است.

به گزارش نما به نقل از نامه نیوز، یک روزنامه مصری در یادداشت روز دوشنبه (دیروز) ضمن حمایت از موضع ایران درباره فاجعه مرگ دلخراش حجاج در منا نوشت: خون حجاج بر گردن عربستان است.

این روزنامه با مطرح کردن پرسش‌هایی اعلام کرده که چرا سعی می‌شود نقش عربستان در این حادثه نادیده گرفته شود و این کشور تبرئه شود؟ چرا السیسی رئیس جمهور مصر فراموش کرده که به مردم مصر به خاطر مرگ زائران مصری تسلیت بگوید؟

عماد حمدی نویسنده مصری در روزنامه المقال، نوشته « یک کلام... خون حجاج بر گردن عربستان است»؛ آیا آل سعود منتظر مرگ صدها نفر هستند تا برنامه ریزی حج را تغییر دهند؟ چرا حادثه‌های مشابه تکرار می‌شود و همیشه سعودی‌ها برای جلوگیری از وقوع این حوادث آمادگی کافی ندارند؟

نویسنده این مقاله ادامه می‌دهد که همه حوادث ازدحامی که پیش از این نیر رخ داده مشابه است و وضعیت برخورد مقام‌های سعودی با آن نیز یکسان است، زیرا این کشور با بی‌ شرمی مسئولیت این حادثه را برگردن حجاج می‌داند گویی حجاج نمی‌خواهند که مراسم حج را در آرامش و امنیت اجرا کنند.

این نویسنده مصری ادامه داد که حوادث مشابه تا زمانی که بی مسئولیتی و ناتوانی در تضمین سلامت حجاح وجود داشته باشد ادامه پیدا خواهد کرد و مسئولان عربستانی مثل همیشه شجاعت تحمل مسئولیت این حادثه را نداشته‌اند.

در پایان این مقاله نیز آمده که اظهارات مقامات سعودی بعد از این حادثه مانند همه واکنش‌های مسئولان عربی بعد از وقوع فاجعه‌ها بود که وعده تحقیق و بررسی حادثه و تغییر روند اجرای این مراسم داده شده اما نه تحقیقی صورت می‌گیرد نه تغییری در سیر برگزاری حج در سالهای بعد.

۱۳۹۴/۷/۷

اخبار مرتبط