پلمب 406 قلیان‌ سرا در تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از پلمب 406 قلیان‌سرا در این ناحیه خبر داد و افزود: 205 قلیان‌سرا نیز با تغییر شغل در سایر صنوف مشغول به كار شدند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: سردار محسن خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی غرب استان تهران که همزمان با آغاز هفته ناجا برگزار شد، با اشاره به آغاز هفته ناجا و تبریک این ایام به پرسنل نیروی انتظامی، گفت: خدمات پرسنل نیروی انتظامی در حوزه غرب استان تهران به ویژه در شش ماهه نخست سال 94 بسیار چشمگیر بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی این منطقه بحث تالارها و قلیان‌سراها بود که به دلیل جاذبه‌ای که در این منطقه وجود دارد، باعث شده بود که تعدادی از جوانان دچار مشکل شوند. براین اساس با توجه به ابلاغ قانون توسط مجلس و دولت به نیروی انتظامی، از مجموع 780 قلیان‌سرا 406 مورد به دلیل تداوم عرضه قلیان پلمب شدند.

وی افزود: خوشبختانه 250 قلیان‌سرا با تغییر شغل در صنوف دیگر مشغول به کار شده‌اند که امیدواریم بقیه قلیان‌سراها نیز این کار را انجام دهند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به حضور اتباع بیگانه در این منطقه، گفت: در غرب استان تهران اتباع بیگانه‌ای مانند افاغنه مشغول زندگی و کار هستند که طرح‌های ویژه‌ای برای کنترل آنها در این منطقه به اجرا گذاشته شده است که طی آن 6700 نفر از این اتباع جمع‌آوری و از کشور طرد شده‌اند.

خانچرلی با اشاره به متلاشی شدن باندهای قاچاق انسان در این منطقه گفت‌: 121 نفری که توسط این قاچاقچیان جابه‌جا می‌شدند، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که تعداد زیادی از آنها نیز از کشور طرد شده‌اند.

به گفته خانچرلی، در شش ماهه نخست سال جاری 2000 ماهواره براساس دستورالعمل‌های موجود جمع‌آوری و تحویل مراجع قضایی شد. همچنین بیش از 1300 واحد گشتی، عملیات امنیت اخلاقی در شهرستان‌های غرب استان تهران را اجرایی کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به بررسی‌های انجام شده در خصوص برگزاری برخی مراسمات مختلف در تالارهای منطقه، گفت: در تهران و استان البرز متاسفانه جا افتاده بود که در غرب استان تهران تالارها و باغ‌تالارهای اطراف شهریار اقدام به برگزاری مجالس مختلط و پارتی در پوشش عروسی می‌کنند. برهمین اساس جلساتی برگزار و همه معاونانم بسیج شدند در روزهای تعطیل از این اماکن بازدید و اگر مشکلی دیده شد با آن برخورد کنند که در این میان با همکاری دستگاه قضایی احکام لازم صادر شد و برگزاری پارتی در پوشش عروسی مورد پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی با اشاره به اجرای دو طرح برخورد با اراذل و اوباش در منطقه، گفت: در مرحله اول طرح 97 نفر و در مرحله دوم 101 نفر از اراذل و اوباش سطح یک، 2 و 3 دستگیر شدند. این طرح هر یک ماه یکبار به اجرا گذاشته می‌شود، در حال حاضر نیز 90 نفر از اراذل سطح یک و 2 در زندان هستند.

خانچرلی همچنین به طرح جمع‌آوری سلاح گرم در منطقه اشاره کرد و افزود: در این طرح تعداد قابل توجهی سلاح کشف، ضبط و تحویل مراجع قضایی داده شد. همچنین پنج تن انواع مواد مخدر از خرده‌فروشان کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تاکید کرد: امیدواریم با پشتیبانی سایر دستگاه‌ها بتوانیم طرح‌های پیش‌بینی شده را به اجرا بگذاریم، به ویژه طرح‌های درون‌سازمانی که در دست پیگیری است، از جمله هوشمندسازی واحدهای گشتی و تکریم ارباب‌رجوع که در چند روز آینده اجرایی خواهد شد تا از این طریق امنیتی پایدار در سطح غرب استان تهران داشته باشیم و رضایتمندی مردم و شهروندان را بالا ببریم.

۱۳۹۴/۷/۱۱

اخبار مرتبط