بدرقه همای تئاتر ایران به سوی خانه ابدی1ض

عکس خبري -بدرقه هماي تئاتر ايران به سوي خانه ابدي1ض

تشییع پیكر هما روستا، هنرمند تئاتر و سینما امروز سه شنبه 13 مهر، از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع شد. در این مراسم مادر و پسر این هنرمند، در كنار چهره‌های شناخته شده هنر نمایش و سینما حاضر شدند. همچنین مراسم ختم این هنرمند، قرار است روز پنج‌شنبه در مسجد جامع واقع در شهرك غرب برگزار شود.

به گزارش نما، مراسم تشییع پیکر این هنرمند از خانه هنرمندان تا بهشت زهرا (قطعه هنرمندان) با حضور هنرمندانی چون با حضور مسعود فروتن، علی دهکردی، حسین پاکدل، ابراهیم آبادی، اشکان خطیبی، دژا کام، افسانه چهره آزاد، سیاوش خیرابی، ایرج راد و جمعی از هنرمندان و هنر دوستان در خانه هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان، به این موضوع اشاره کرد که حمید سمندریان هم در همین محل تشییع شده بود و روستا را هنرمندی خوش‌رو و بزرگ توصیف کرد.

پس از آن ابراهیم حقیقی طراح سیمرغ معروف جشنواره فجر و از گرافیست‌های شناخته‌ شده، گفت: «هما روستا سال‌های زیادی را درد و رنج کشید و این درد و رنج را تحمل کرد هنگامی که برای درمان خود به هندوستان رفت و بازگشت حالش خوب بود اما حال او خوب باقی نماند پزشکان دیگر کاری از دستشان برنمی‌آمد فرشته مرگ آن سوی آب‌ها دستش را گرفت تا با حمید زیر آلاچیق بهشت بیارامند.»

از دیگر هنرمندانی که در این مراسم حضور داشتند حسن معجونی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بود که با اشاره به یک دیالوگ پس از اظهار تاسف، گفت: «قرار بود پس از بازگشت دیگر تو را هماجان صدا کنم، ما همه زندگان و مردگان این زمین، خواب گردهایی از درد و رنج هستیم.»

در این مراسم همچنین فاطمه رزم‌گاه مادر هما روستا نیز حضور داشت که در این مراسم به هنرمندان خوش‌آمد گفت. او با اظهار تاسف فراوان سخنان کوتاهی را به زبان آورد: « از دست دادن هما غم بسیار بزرگی است اما شما همراهان هما گوشه گوشه غم مرا گرفتید من همیشه به دنبال هما بودم اما او از من دور بود امروز برای همیشه از من دور شد او را به خدا و حمید می سپارم.»

فرزند این هنرمند هم در جمع حاضران از عشقی که به او داشته‌اند تشکر کرد. نماز این مراسم به امامت سید محمود دعایی، از فعالان رسانه خوانده شد و در پایان پیکر این هنرمند به همراه جمعی از سینماگران و فعالان تئاتر به سمت بهشت زهرا تشییع شد.

پیکر این هنرمند دیروز از آمریکا به تهران رسیده بود. هما روستا بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر و مترجم ایرانی بود. روستا طی سال‌ها فعالیت در این عرصه هنری در نقش‌های مختلفی درخشید که بازی در فیلم‌های «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده در سال 1367 و از «کرخه تا راین» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در سال 1371 از ماندگارترین نقش‌های اوست.

۱۳۹۴/۷/۱۴

اخبار مرتبط