علاقه‌مندی شركت‌های ارمنستان برای سرمایه‌گذاری در ایران

سفیر ارمنستان با بیان اینكه پس از توافق وین زمینه برای همكاری وسیع‌تر تهران - ایروان آماده است، گفت: شركت‌های زیادی از ارمنستان علاقه‌مند به سرمایه گذاری در ایران هستند و از سرمایه‌گذاری شركت‌های ایرانی در ارمنستان استقبال می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، «آرتاشس تومانیان» سفیر ارمنستان در تهران بعدازظهر دوشنبه با مرتضی سرمدی قائم مقام وزارت امور خارجه ملاقات کرد.

سرمدی در این دیدار به تلاش‌های صورت گرفته در جهت ارتقای مناسبات فیمابین در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: ارمنستان از بدو استقلال تاکنون رابطه ممتازی با جمهوری اسلامی ایران داشته و توافق هسته‌ای ایران با 1+5 زمینه را برای افزایش همکاری‌ها به ویژه روابط اقتصادی هموار کرده است.

قائم مقام وزیر خارجه کشورمان با اشاره به دیدارهای سطح بالای مقامات دو کشور از ایروان و تهران، بر این نکته تأکید کرد که این سفرها منجر به افزایش مناسبات دو کشور خواهد شد.

تومانیان نیز در این دیدار اظهار داشت: حدود 7 ماه است که به تهران آمده‌ام و به دنبال آن هستم که طرح‌های باقیمانده را عملیاتی کرده و زمینه‌های جدید برای همکاری ایجاد کنم.

وی با اشاره به برجام گفت: با توجه به حل مشکل هسته‌ای، زمینه برای همکاری وسیعتر دو کشور آماده است و شرکت‌های زیادی از ارمنستان علاقمند هستند که در جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری کنند و در مقابل از سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی در ارمنستان استقبال می‌کنیم.

سفیر ارمنستان در ادامه گفت: ارمنستان عضو مجمع اقتصادی اوراسیا می‌باشد و در صورت سرمایه گذاری شرکت‌های ایرانی در ارمنستان، آنها قادرند که کالاهای تولیدی خود را به کشورهای عضو این مجمع صادر کنند. همچنین ارمنستان دروازه اتحادیه اروپا است که این نیز یک مزیت برای کشورهای سرمایه‌گذار در ارمنستان محسوب می‌شود.

۱۳۹۴/۷/۱۴

اخبار مرتبط