فك پلمب هتل آسمان شیراز با حكم دادستانی

با حكم دادستان شیراز هتل آسمان این شهر، كه به دلیل تجاوز به حریم بصری ارگ كریمخانی پلمب شده بود، فك پلمب شد تا سرمایه گذار آن بتواند طبقاتی كه مشكل ساخت ندارد ر ا تكمیل كند.

به گزارش نما به نقل از مهر؛ هتل آسمان شیراز که ۴ طبقه از ۱۸ طبقه آن باعث می‌شد تا منظر و حریم بصری محور زندیه و ارگ کریمخانی از بین برود، روز اول آذر ماه به حکم دادستانی پلمب شد چرا که پرونده ثبت جهانی محور زندیه را از جهت ضوابط میراثی به خطر می انداخت.

اما روز گذشته مالک این هتل در شبکه تلویزیونی استان فارس مدارک، مجوزها و پروانه هتل خود را نشان داد و دادستان شیراز نیز آن را فک پلمب کرد. نظر دادستانی بر این است که سرمایه گذار می تواند ۱۴ طبقه‌ای که مشکل ساخت ندارند را تکمیل کند.

اکنون باید منتظر تخریب طبقات اضافه این هتل ماند.

پیش از این در مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی آمده بود که «‌به‌منظور جلوگیری از هر گونه تبعات بعدی مصوبه هفتم دی ۸۴ کمیسیون ماده ۵ شهر شیراز ملاک عمل است. بنابراین ضروری است ضمن تعدیل ارتفاع هتل آسمان به میزان ۱۴ طبقه، نسبت به لغو مجوزهای صادره مازاد اقدام شود و از ادامه فعالیت احداث و تکمیل طبقات فوقانی پروژه ممانعت به عمل آید.درنهایت ظرف دو ماه اخذ تاییدیه سازمان میراث فرهنگی جهت انطباق با رعایت حریم منظری ثبت جهانی الزامی است.»

۱۳۹۴/۹/۳

اخبار مرتبط