رونمایی از بالگرد اژدهای دریا و حوض شناور 800 تنی در بوشهر

دقایقی پیش در آیینی با حضور فرمانده كل ارتش و فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان استان بوشهر از تعدادی دستاوردهای مختلف نیروی دریایی ارتش از جمله از بالگرد اژدهای دریا در بوشهر رونمایی شد.

به گزارش نما به نقل از میزان،فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش صبح امروز در مراسم افتتاح دستاوردهای نیروی دریایی ارتش که امروز انجام شد، گفت: الحاق مجدد حوض شناور 800 تنی به نام بوشهر، الحاق دو فروند بالگرد نیم‌روب RH به نام اژدهای دریا و بالگرد ضدسطحی AB، شبیه‌ساز تمرینات کنترل صدمات، تعمیر اساسی موتورهای اصلی ناوهای موشک‌انداز، افتتاح مراکز آموزش تخصصی سطحی و هوایی و تعمیر اساسی سامانه رانش یگان‌های یدک‌کش از پروژه‌های افتتاحی امروز در پایگاه دریایی بوشهر است.

عباس زمینی افزود: برای الحاق مجدد حوض شناور 800 تنی بوشهر 83 هزار و 100 نفر ساعت کار انجام شد و 350 سرفصل تعمیرات داشتیم و 200 تن ورق دریایی و فولاد دریایی تعویض شده است.

وی در ارتباط با ویژگی‌های بالگرد اژدهای دریا گفت: قابلیت نقل و انتقال نفرات، مراقبت و گشت خطوط دریایی، آمبولانس دریایی، گارد ساحلی امداد و نجات و انجام عملیات آبی و خاکی از ویژگی‌های این بالگرد بوده و 42 هزار و 770 نفر ساعت دوره تعمیرات این بالگردها بوده است که تعمیرات و تست آن 68 ماه به طول انجامیده است.

همچنین در این مراسم از کتاب‌های نیروی دریایی به روایت عکس در دوران دفاع مقدس و بمب‌باران از آثار عبدالرحمان برزگر از کارکنان نیروی دریایی ارتش رونمایی شد و کتاب‌های پسرم از جنگ متنفر باش، سلحشور کرد، کهنمودی و نوشته‌های سیار نیز معرفی شد.

۱۳۹۴/۹/۴

اخبار مرتبط