امروز تفكر بسیجی فراتر از مرزهای ایران كار را برای زورگویان سخت كرده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز تفكر بسیجی فراتر از مرزهای ایران كار را برای زورگویان سخت كرده است

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین گردهمایی فرماندهان بسیج کوی‌های سازمانی آجا که صبح امروز(سه‌شنبه) در سالن شهید برکاتی ستاد نیروی زمینی و با حضور جانشین این نیرو برگزار شد با تأکید بر این نکته که باید افراد حزب الهی در جامعه تقویت شوند، افزود: بسیج به عنوان یک نیروی مسنجم مردمی می‌تواند در مقابل نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن به‌ویژه در پسا برجام مسئولان و کشور را یاری کند.

وی در این گردهمایی با بیان این که بسیج یک نهاد انقلابی است که از توده آحاد جامعه تشکیل شده، افزود: برخی از صاحب نظران معتقدند که بسیج مردمی برای تشکیل انقلاب شکل می‌گیرد و بر همین اساس نیز اعتقاد دارند این حرکت بعد از به ثمر نشستن انقلاب و تشکیل حکومت و نهادهای مردمی از بین می‌رود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: اما در انقلاب اسلامی ایران این گونه نبود و بسیج مردمی، هم در به ثمر نشستن انقلاب و هم بعد از آن و حتی در دوران دفاع مقدس حضوری چشمگیر داشت و امروز نیز یکی از مؤلفه های قدرت نرم ایران اسلامی در مقابله با تهدیدات فرهنگی و نظامی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان این که در اندیشه امام راحل، بسیج یک نهاد اجتماعی است که معیارهای متعددی دارد، تصریح کرد: امروز، بسیج به نهادی تبدیل شده که در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، نظامی و... نهال انقلاب را حفظ و حراست و آن را از گزند دشمنان دور نگاه داشته است.

وی افزود: امروز فرهنگ و تفکر بسیجی که بر گرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است از مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی فراتر رفته و با تشکیل گروه‌های مردمی و مقاومت کار را برای زورگویان جهان سخت کرده است.

حق مداری، اطاعت محض از ولایت فقیه، مدیریت و تدبیر شایسته، ایمان و اخلاص، شهادت طلبی و ایثار، شجاعت و دلاوری، ابتکار و خلاقیت و انعطاف پذیری نسبت به شرایط زمان و مکان از دیگر شاخص‌های بسیج بود که حجت الاسلام آل هاشم به آنان اشاره کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تشریح اولویت‌های بسیج از منظر رهبر فرزانه انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: تقوا، طهارت، بصیرت، آگاهی، آمادگی و پا در رکاب بودن از جمله اولویت‌های بسیج است و ابتکار راهبردی فرماندهی معظم کل قوا برای ایجاد تحول در ساختار بسیج و تشکیل بسیج مستضعفین علاوه بر این که باعث گسترش مأموریت بسیج شده نشان دهنده اولویت حرکت بسیج در مقابل تهدیدهای نرم دشمنان است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تأکید بر این نکته که باید افراد حزب الهی در جامعه تقویت شوند افزود: بسیج به عنوان یک نیروی مسنجم مردمی می‌تواند در مقابل نفوذ فرهنگی و سیاسی دشمن به‌ویژه در پسا برجام مسئولان و کشور را یاری کند.

وی در پایان با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص نفوذ فرهنگی و سیاسی به خصوص در فضای پسا برجام گفت: معظم له در طول مذاکرات بیش از 70 مرتبه این خطر را گوشزد نمودند و این هشدار نه تنها برای داخل کشور بلکه به کل جهان بود و نامه دوم ایشان نیز خطاب به جوانان غربی در همین راستاست.

۱۳۹۴/۹/۱۰

اخبار مرتبط