روز ناسالم تهران برای افراد حساس

هوای تهران امروز به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر كمتر از ۲.۵ میكرون، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از مهر: هوای تهران امروز به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

با توجه به اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر تهران، وضعیت کیفی هوای تهران امروز به دلیل غلظت بیش از حد مجاز ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

محمد رستگاری معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به تداوم پایداری هوا تا اواخر فردا دبیرخانه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بر اساس شیوه نامه های مرتبط از ادارات کل اموزش و پرورش شهر تهران درخواست کرده تا از انجام فعالیتهای بدنی در زنگ ورزش مدارس جلوگیری به عمل آورند.

وی با توصیه به افراد مبتلا به بیماری­های قلبی و ریوی، سالمندان، کودکان و بانوان باردار برای خودداری از فعالیت­های غیرضروری در فضای باز، افزود: از اورژانس تهران نیز درخواست شده آمادگی لازم برای خدمت رسانی به شهروندان را داشته باشند.

رستگاری اظهار داشت: همچنین از اداره کل ورزش و جوانان و سازمان تربیت بدنی شهرداری نیز درخواست شده اطلاع رسانی لازم برای کاهش هرگونه فعالیت شدید بدنی و ورزش همگانی در محیط های باز را انجام دهد.

مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران با اعلام این خبر موارد بهداشتی زیر را جهت حفظ سلامت شهروندان توصیه کرده است:

- کاهش تردد و فعالیت افراد دارای بیماری های زمینه ای از جمله بیماران قلبی و ریوی و افراد سالمند در فضاهای باز

- عدم تردد غیر ضروری در معابر برای کلیه افراد به ویژه سالمندان و کودکان

- پرهیز از انجام فعالیتهای شدید بدنی و فعالیت‌های ورزشی در فضای باز

- مراقبت از کودکان و خردسالان (در سنین مهدکودک، پیش دبستانی و دبستان) به منظور کاهش تردد و حضور در فضای باز

- عدم استفاده از وسایل نقلیه شخصی تا حد امکان

- عدم هرگونه فعالیت که موجب تشدید آلایندگی هوا گردد نظیر سوزاندن ضایعات، عملیات قیرکاری، تردد با وسایط نقلیه معیوب

- دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت ها

۱۳۹۴/۹/۲۲

اخبار مرتبط