تورهای تركیه در آستانه نوروز باد كرد!

تورهای تركیه این روزها هر چقدر هم تبلیغ كنند نمی توانند صدای اخبار ناامنی در این كشور را ساكت كنند.

به گزارش نما به نقل از میزان: تورهای ترکیه این روزها هر چقدر هم تبلیغ کنند نمی توانند صدای اخبار ناامنی در این کشور را ساکت کنند.

ترکیه توانسته در حوزه گردشگری با اتکا به جاذبه های طبیعی و تاریخی خود در بین کشورهای مطرح از حیث جذب توریست قرار بگیرد و سالانه درآمد زیادی از این صنعت پر سود کسب کند اما روزگار پر زور آنها در جذب گردشگران این روزها کم رمق شده است.

بر اساس این گزارش تبلیغ های گسترده تورهای های ترکیه هر چقدر هم که پر سر و صدا باشد باز هم نمی تواند صدای انفجار و ناامنی های اخیر را کم کند.

تورهای ترکیه که سالها بود با ترفندهای خاص گردشگری از تورهای داخلی بسیاری از کشورها از جمله ایران، روسیه، آذربایجان و ... ارزانتر در می آمد و به سبب آن توریست زیادی را جذب می کرد حالا درگیر مسائل سیاسی و از آن مهمتر امنیتی شده است.

بعد از درگیری های سیاسی با روسیه در مورد سوخوی سقوط کرده و طرد تورهای ترکیه توسط توریست های روسی، اینبار صدای انفجارها در قلب آنکارا به شدت صنعت توریست ترکیه را تکان داد.

ناگفته نماند چند وقتی بود که تورهای شهرهای مختلف ترکیه آنقدر به دلیل ناامنی ارزان شده بود که گاهی پیامک های ارسالی دفاتر مسافرتی را با تعجب برای همدیگر می خواندیم اما با ناامنی ها و انفجارهای اخیر در استانبول و آنکارا قطعا صنعت توریست در این کشور باز هم دست خوش تغییرات محاسباتی زیادی می شود.

تورهایی که در سالهای گذشته باید برای ایام تعطیل از چند ماه قبل رزرو می کردیم حالا الان با اصرار زیاد دفاتر مسافرتی به فروش می رسد و چند روز مانده به ایام نوروز هنوز هم تورهای زیادی موجود است.

گفتنی است یکی از دلایلی که موجب جذب توریست می شود، جاذبه های طبیعی و تاریخی در کنار امنیت است، امنیتی که اگر نباشد قطعا هیچ توریستی حاضر به بستن چمدان خود برای رفتن به کشور ناامن نخواهد شد و چه بسا توریست های خود ترکیه هم کم کم به فکر گذراندن اوقات فراغت خود در کشورهای دیگر باشند تا اینکه با ترس و لرز به ساحل بروند و یا از اماکن تاریخی دیدن کنند.

آنچه مسلم است امروزه در صنعت توریست این امنیت و آرامش است که بسیاری از گردشگران مشتاق را جذب می کند و یک کشور هرچقدر هم که جاذبه های طبیعی و تاریخی و آفرهای قیمتی داشته باشد نمی تواند توریست جدید و حتی مشتریان قبلی خود را داشته باشد.
حال باید دید کشتی سوراخ شده صنعت توریست ترکیه امروز که بزرگترین منبع درآمدی خود را دو دستی تقدیم حوادث اخیر کشورش می کند چطور این درآمد کلان را از منابع دیگرش جبران خواهد کرد.

۱۳۹۴/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط