تشكیل اولین گروه موسیقی ملل در ایران

ژیلا تقوی نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «نوای ملل» در گفت و گویی گفت:از مدت‌ها قبل در فكر تشكیل گروه موسیقی بین المللی بودم تا بتوانم از این طریق پیام عشق و صلح را به گوش جهانیان برسانم و گامی در جهت انتقال فرهنگ بردارم.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: ژیلا تقوی نوازنده و سرپرست گروه موسیقی «نوای ملل» در گفت و گویی گفت:از مدت‌ها قبل در فکر تشکیل گروه موسیقی بین المللی بودم تا بتوانم از این طریق پیام عشق و صلح را به گوش جهانیان برسانم و گامی در جهت انتقال فرهنگ بردارم.

او ادامه داد: به همین جهت گروه «نوای ملل» را که اعضای آن متشکل از نوازندگان خوانندگان کشورهای نظیر اقغانستان، تاجیکستان ، آذربایجان و کشور عزیز خودمان ایران است را تشکیل دادم، پیش از این ما در این کشور خودمان هیچ گروه موسیقی را نداشتیم که در زمینه موسیقی بین الملل فعالیت داشته باشد و «نوای ملل» اولین گروهی به شمار می‌رود که در این زمینه فعالیت می‌کند.

تقوی با اشاره به این موضوع که امروز در فرهنگسرای نیاوران تهران به اجرای برنامه می‌پردازند خاطر نشان کرد، در این کنسرت علاوه بر قطعات ایرانی، قطعات از کشور افغانستان، آذربایجان و تاجیکستان اجرا می‌شود.

سرپرست گروه موسیقی «نوای ملل» در پایان گفت: موسیقی زبان جهانی است و با تکیه بر آن می‌توان به راحتی مفاهیم مختلف را منتقل کرد. بی‌تردید اجرای برنامه‌هایی از این دست در تعامل فرهنگ کشورها نقش شایانی دارد.و باعث لیجاد همدلی و همزبانی در میان آنها می شود.

اعضای گروه «نوای ملل» عبارتند از ژیلا تقوی سرپرست گروه و نوازنده ی مراژ،عبدالکبیر معصومی :خواننده و نوازنده ی هارمونیا،کیانا طلایی: نوازنده ی تنبک،علیرضا محمدی: نوازنده ی رباب غدیر ثاقب : نوازنده ی طبلا فرامرز گوزلی: نوازنده ی بالابان،ستار بابایی : نوازنده ی قوپوز،حسین واحدی: خواننده و نوازنده ی تار،فرهاد بهرامی: نوازنده ی دهل،تیمور اوجاقی: خواننده و نوازنده ی دایره

۱۳۹۵/۴/۲۳

اخبار مرتبط