ایران می‌تواند جزو سه‌تولیدكننده برتر طلا و جواهر دنیا باشد

رییس اتحادیه تولید كنندگان و صادر كنندگان طلا و جواهر و سنگ‌های قمیتی با بیان این كه صنعت طلا و جواهر می‌تواند جایگزین مناسبی برای صادرات نفت باشد، گفت: این صنعت فرصت‌های زیادی برای جوانان و جویندگان كار فراهم می‌كند.

به‌ گزارش نما به نقل از ایسنا، عباداله محمد ولی، در مراسم امضای تفاهمنامه ایجاد اولین مرکز آزمون صنعت طلا و جواهر با همکاری سازمان فنی و و حرفه‌ای استان تهران با تاکید بر لزوم حمایت دولت از تولید و صنایع داخلی ، اظهار کرد: دولت‌ها نقش زیادی در ایجاد بسترهای لازم برای توسعه و بهبود کیفیت صنایع دارند و صنعت طلا و جواهر به عنوان یکی از صنایع مادر تخصصی می‌تواند در صورت حمایت دولت نقش بسزایی در زمینه اشتغال و تولید و حفظ سرمایه در کشور ایفا کند.

وی ادامه‌ داد: پتانسیل‌ طراحی و تولید ما آنقدر بالا است که می‌توانیم در صورت برطرف شدن مشکلات و موانع یکی از سه کشور اصلی تولید کننده و صادر کننده مصنوعات طلا و جواهر و نقره در سطح جهان باشیم.

رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر و سنگ‌های قمیتی نهادینه کردن فرهنگ تولید به جای مصرف گرایی و داشتن نگاه صنعتی بلند مدت را رمز موفقیت کشورهای همسایه در عرصه طلا و جواهر دانست.

وی با اشاره به رکود طلا و جواهر در طی پنج سال گذشته، خاطر نشان کرد: کشورهای همسایه شمال غربی و حاشیه خلیج فارس بزرگترین تراکنش مالی را از محل صنعت طلا و جواهر دارد و چرخش عظیم مالی این صنعت موجب رشد و شکوفایی اقتصاد آنها و جذب مستقیم و غیر مستقیم افراد زیادی به کار شده است.

به گفته محمدولی صنعت طلا و جواهر می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب به جای صادرات نفت باشد و با توجه به پتانسیل‌های بالای این صنعت اشتغالزایی بالایی را برای جوانان جویای کار فراهم کند.

۱۳۹۵/۵/۷

اخبار مرتبط