پنتاگون، همكاریهای ایران و روسیه را گزارش می‌دهد

كمیته فرعی كنگره آمریكا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا قانون ارائه گزارش پنتاگون به كنگره درباره همكاری های ایران - روسیه را بررسی می كند.

به گزارش نما؛ خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک مایک پومپئو نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا و از حامیان این لایحه می‌خواهد که پنتاگون به طور قانونی موظف به ارائه گزارش سالیانه به کنگره درباره همکاری های بین مسکو و ایران باشد.

در پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا آمده است این لایحه وزارت دفاع آمریکا را به ارائه گزارش سالیانه به کنگره درباره همکاری های ایران و روسیه، نحوه این همکاری ها و این که تا چه اندازه چنین همکاری هایی امنیت ملی آمریکا و منافع راهبردی آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد‌، موظف می کند.

این گزارش باید امور مربوط به شماری از همکاری های ایران- روسیه از جمله مرکز تبادل اطلاعات که از سوی ایران، روسیه و سوریه در بغداد تاسیس شد، همکاری های دریایی بین ایران و روسیه، همکاری روسیه با جنبش حزب الله در سوریه، لبنان و عراق و نیز منافع مشترک روسیه - ایران در آمریکای لاتین را شامل شود.

در خلاصه این لایحه آمده است این گزارش همچنین " احتمال تطبیق ایران با مدل جنگ افزارهای ترکیبی روسیه علیه اهداف بالقوه نظیر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و نیز " فهرست تسلیحاتی که فروش آنها از سوی روسیه به ایران قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تحریم های تسلیحاتی ایران را نقض می کند ، شامل خواهد شد.

۱۳۹۵/۶/۳۱

اخبار مرتبط