انهدام باند گسترده سرقت پراید در مشهد

با دستگیری 3 عضو باند معروف به «سگ» در حالی راز سرقت خودروهای پراید در مشهد فاش شد كه تاكنون 5 دستگاه خودرو مسروقه از اعضای دستگیر شده این باند كشف شده است.

به گزارش نما به نقل از خراسان: با دستگیری 3 عضو باند معروف به «سگ» در حالی راز سرقت خودروهای پراید در مشهد فاش شد که تاکنون 5 دستگاه خودرو مسروقه از اعضای دستگیر شده این باند کشف شده است.

فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته گفت: در پی افزایش گزارش های شهروندان به کلانتری های مشهد درباره سرقت خودروهای پراید، دستورات ویژه ای برای ریشه یابی سرقت های مذکور و دستگیری سارقان اعلام شد.

سرهنگ محمد بوستانی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، فعالیت های اطلاعاتی با استفاده از شگردهای پلیس و در پوشش های مختلف برای شناسایی عاملان سرقت های مذکور در دستور کار نیروهای تجسس کلانتری قرار گرفت که در این میان گروه ویژه ای از مأموران تجسس کلانتری طبرسی جنوبی با هدایت مستقیم سرهنگ توفیق حاجی زاده (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و با به کارگیری مخبران و منابع اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد اعضای یک باند سرقت در محدوده بولوار میرزاکوچک خان تردد دارند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: با توجه به این که محدوده اختفای احتمالی سارقان شناسایی شده بود، گشت های نامحسوس در این منطقه و خیابان های اطراف افزایش یافت و مأموران تجسس با لباس های مبدل به رصدهای اطلاعاتی و ردیابی خودروهای مسروقه پرداختند تا این که شب شنبه گذشته، مأموران ویژه تجسس هنگام بررسی غیرمحسوس خودروها در محله سجادیه به یک دستگاه پراید سفید رنگ که در حاشیه خیابان پارک شده بود، مشکوک شدند.

سرهنگ بوستانی گفت: استعلام شماره پلاک خودرو مشخص کرد که پراید مذکور مسروقه است، بنابراین عملیات مأموران انتظامی با این سرنخ وارد مرحله جدیدی شد و آنان عملیات خود را در 2 رشته متمرکز کردند.

فرمانده انتظامی مشهد اضافه کرد: گروهی از مأموران پراید مذکور را زیر نظر گرفتند و گروه دیگری از آنان به انجام یک سری تحقیقات میدانی از اهالی محل پرداختند تا این که مشخص شد یکی از منازل همان اطراف به پاتوق خلافکاران تبدیل شده است. در همین حال وقتی مأموران تجسس کلانتری طبرسی جنوبی پاتوق مذکور را شناسایی کردند مشخص شد که یک دستگاه خودروی پراید مشکی رنگ که مقابل این پاتوق پارک کرده بود نیز مسروقه است.

وی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی بلافاصله با کسب مجوزهای قضایی از قاضی «موحدی راد» (معاون دادستان مشهد) شبانه مخفیگاه یاد شده را محاصره کردند که در همین حال جوان 27 ساله ای به نام «م» از منزل مذکور خارج شد و هنگامی که قصد سوار شدن به پراید را داشت توسط مأموران به دام افتاد. این جوان سابقه دار که به مواد مخدر صنعتی نیز اعتیاد دارد در همان محل مورد بازجویی قرار گرفت و همدستان خود را به پلیس لو داد. مأموران که از میان جملات متناقض متهم دریافته بودند قرار است سرکرده باند که به «سگ» معروف است تا ساعتی دیگر به پاتوق بیاید به کمین اطلاعاتی در همان محدوده پرداختند اما حدود نیم ساعت بعد جوان موتور سواری به نام «ح» به محل رسید و کنار خودرو مسروقه توقف کرد.

سرهنگ محمد بوستانی گفت: با دستگیری موتورسوار مذکور مشخص شد که او نیز از اعضای باند «سگ» است و در پی قرار با سرکرده باند به محل مذکور مراجعه کرده است. این مقام انتظامی ادامه داد: هنوز ساعتی از این ماجرا نگذشته بود که سرکرده باند سوار بر یک دستگاه پراید مسروقه دیگر وارد کمین نیروهای انتظامی شد اما به محض این که اطراف خود را نگریست و متوجه حضور مأموران شد پدال گاز را فشرد که از کمین نیروها فرار کند ولی مأموران انتظامی بلافاصله در خودرو را باز کردند و با اسپری فلفل او را مجبور به توقف کردند.

سرهنگ بوستانی در تشریح جزئیات دستگیری اعضای این باند افزود: پس از انتقال متهمان به کلانتری طبرسی جنوبی، 2 دستگاه پراید مسروقه دیگر که در خیابان های اطراف پاتوق سارقان پارک شده بود نیز کشف شد.رئیس پلیس مشهد با اشاره به این که تاکنون مالکان 5 دستگاه خودروی مذکور شناسایی شده اند، تصریح کرد: تحقیقات درباره اعضای این باند با صدور دستور قضایی در حالی ادامه دارد که بررسی ها نشان می دهد اعضای این باند، خودروها را از مناطق مختلف شهر سرقت می کردند که تحقیقات بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

۱۳۹۵/۸/۲

اخبار مرتبط