فركی: تعطیلات لیگ باعث مصدومیت بازیكنان می‌شود

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: یكی از دلایل مصدومیت زیاد بازیكنان در تیم ما و سایر تیم‌ها وقفه‌های زیاد لیگ برتر است.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین فرکی سرمربی تیم سایپا یکی از مربیان با دانش و کارکشته فوتبال ایران است که هم در فوتبال باشگاهی به مقام قهرمانی رسیده و هم جام جهانی را به عنوان بازیکن و مربی با تیم ملی ایران تجربه کرده است. با فرکی در مورد شرایط سایپا و همچنین وضعیت برگزاری لیگ برتر گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم.

- شرایط سایپا قبل از دیدار با نفت تهران چگونه است؟

در جام حذفی یک بازی خیلی سخت را مقابل نفت مسجدسلیمان داشتیم که با پیروزی از آن میدان خارج شدیم. برد همیشه شرایط را تغییر می‌دهد و روحیه بازیکنان و انگیزه آنها را برای ادامه کار بیشتر می‌کند. البته در لیگ برتر وقفه‌ها ما را دچار مشکلات کرده است، بازیکنان به خاطر این وقفه‌ها و تعطیلات خسته و فرسوده می‌شوند. ما به جام حذفی هم به چشم یک بازی مهم و هم به چشم بازی تدارکاتی نگاه کردیم. تیم‌هایی که در جام حذفی حضور ندارند بیشتر از ما اذیت می‌شوند.

- همچنان از وقفه‌های لیگ گلایه‌مند هستید.

بله، نکته خیلی مهم در این وقفه‌ها این است که بازیکنان زیادی در تیم ما مصدوم شده‌اند، برای بازی با نفت 4-3 بازیکن مصدوم داریم که در تلاش هستیم آنها را به این بازی برسانیم. این مصدومیت‌ها ما را نگران کرده است. وقفه‌های طولانی در لیگ یکی از دلایل افزایش مصدومیت بازیکنان در همه تیم‌ها و ازجمله تیم ماست.

- در این هفته باید با تیم علی دایی روبرو شوید که سال‌ها شاگرد شما در تیم ملی بوده است.

من همواره به علی دایی به عنوان یک دوست خوب نگاه کرده‌ام. قبل از آنکه او را شاگرد خود بدانم، دایی افتخار فوتبال ماست. در دنیا و آسیا مثل علی دایی کم داریم، من پیش از این هم در تیم نفت و فولاد خوزستان و سپاهان هم با تیم‌های علی دایی روبرو شده‌ام.

- پیش از بازی معمولاً دایی رفتار دوستانه‌ای با شما دارد،‌اما اگر بازنده شود یا امتیاز از دست بدهد، رفتارش تغییر می‌کند.

من همیشه برای علی دایی احترام قائل هستم، او نیز همیشه به من لطف داشته و برخورد ما دوستانه بوده است. بازی سختی با تیم نفت داریم، شرایط نفت در جدول خوب است و هر دو تیم هم در جمع 8 تیم برتر جام حذفی هستیم.

- فکر می‌کنید سایپا بتواند در لیگ برتر نتیجه مطلوبی بگیرد؟

در 5 هفته‌ای که پیش رو داریم باید جبران 10 هفته اول لیگ را بکنیم. کار آسانی نیست، همه حریفان سخت هستند، اما تلاش می‌کنیم نتایج بهتری بگیریم.

- سازمان لیگ می‌گوید ما برنامه مسابقات را پیش از فصل به مربیان و باشگاه‌ها ارائه کرده‌ایم و دیگر نباید گله‌ای وجود داشته باشد.

بله، سازمان لیگ درست می‌گوید، آنها برنامه را به ما ارائه کرده بودند،‌اما سوال من این است که آیا مربیان چاره‌ای جز قبول این برنامه داشتند؟ همه مربیان به خاطر تیم ملی و منافع ملی فوتبال این برنامه را قبول کردند، اما سازمان لیگ هم بپذیرد که در هیچ جای دنیا چنین لیگی برگزار نمی‌شود. اگر مربیان می‌خواستند با این برنامه مخالفت کنند، اتفاق خوشی رخ نمی‌داد و مربیان در تقابل با تیم ملی قرار می‌گرفت که هیچ مربی ایرانی دوست ندارد این‌گونه شود. در بین مربیان ایرانی هیچ‌کس را نمی‌توانید پیدا کنید که دوست نداشته باشد تیم ملی به جام جهانی نرود.

- همچنان به کی‌روش انتقاد دارید؟

کاری با کی‌روش نداریم. همه ما منافع تیم ملی و فوتبال ملی را در نظر می‌گیریم. تیم ملی هم باید بداند که همه مربیان ایرانی دوست دارند تیم ملی به جام جهانی 2018 روسیه صعود کند.

۱۳۹۵/۹/۲

اخبار مرتبط